fredag den 24. januar 2020

Masker på en torsdag - Uge 4


Jeg ville have skrevet i går. Men så havde jeg læst bogen færdig, og havde ikke nogen ny at tage billeder af. Altså var jeg omkring biblioteket på vej hjem i går, og hentede en stak bøger, der umiddelbart ligner letlæste kriminalromaner.

At jeg ikke havde en bog at skrive om, burde ikke have stoppet mig. Men selvom jeg gerne vil skrive mere, gerne vil have lidt mere liv i bloggen, får jeg det ikke altid gjort. Jeg forsøger at have fokus på det, og gad godt finde tiden, overskuddet og lysten til at få lidt mere på skrift.

Jeg bilder mig ind at det er mørket. At jeg pakker mig sammen og tænker det er alt for sent, når solen er væk og det er mørkt ude. I dag syede jeg, da jeg kom hjem. Jeg havde en plan, tænkte at nu skulle det være, ignorerede mørket, som fik mig til at tro klokken var langt over ni, og den fastsatte tid for stilhed fra larmende maskiner.

Det var rart at sy. Jeg blev ikke færdig, men der er ikke langt igen, så jeg når det nok. I weekenden tror jeg. En aftale er flyttet og tid til andet fundet frem.

I morgen skal jeg i skole hele dagen. Jeg har lovet mig selv ud, når der er A-uge, min klasse skal redigere gyserfilm de har filmet i kælderen og andre spooky steder og to voksne giver mulighed for mere end en enkelt kan.

Senere holder vi velkomsthygge, har bestilt pizza og skal bruge aftenen til at sige velkommen til de mange nye ansatte der startede på skolen i forbindelse med nytåret og en ny afdeling med en masse nye børn.

Jeg tænker det bliver hyggeligt, og har pludselig ikke helt så travlt med at komme tidligt hjem.













Læse:

Uthred blev ikke færdig med at kæmpe, men færdig for denne gang. Om det var handlingen jeg kendte, eller om forfatteren får skrevet sig ind i historien efterhånden som tiden går, er jeg usikker på.

Men jeg kan konstatere at bog nummer to i Saksernes Fortællinger, var lettere læst end bog nummer et. Samtidig kan jeg konstatere at Netfix-serien har mindst to bøger i hver sæson. Der er sket mere på film, end jeg har læst.

Altså bliver jeg nok nødt til at læse videre og lære mere om Uthreds historie. Når altså jeg finder bog nummer tre.

Jeg fandt fjerde del af Robert Galbraith's (J.K. Rowling) serie om detektiven Comoran Strike. Jeg læste de første tre med fryd, og havde set en fjerde var på gaden.

Den er startet godt og forspillet til lidt mere handling var vist ved at være slut, da jeg lukkede bogen i aftes. Den tegner godt, og jeg har lyst til at læse mere.

Meget mere.


Strikke:

Jeg strikkede karklude til min fætter. De er færdige, venter på jeg finder tid til at tage billeder og finde ud af hvor jeg skal sende dem hen.

Emilie synes karkludeproduktion var en god ide, og bestilte tre karklude til værtindegave, når hun om godt en måned drager til Josefine i det amerikanske og en værtsfamilie, som vist skal huse dem en dag eller to, inden Josefine siger farvel til et år som aupair og tager på roadtrip mod Florida og tilbge mod New York hen over en måned.

Jeg synes det er hyggeligt med karklude, der tager helt til USA, så jeg lovede og er i gang med nummer to. Mon ikke nummer tre snart finder vej også.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar