torsdag den 30. januar 2020

Masker på en torsdag - Uge 5


Det var lyst da jeg kørte hjem. Ingen lys på cyklen var nødvendig.

I det svindende dagslys lykkedes det at tage billeder af det igangværende strik og den temmelig tykke bog, som jeg over de sidste to dage ikke magtede at tage med på arbejde, for at fange billeder af i dagslys.

Med flere møder i kalenderen starter dagene tidligere og tidligere. I de sidste dage af juleferien lykkedes det mig at gøre timerne for det første halve år op, og selvom jeg synes der er lagt mange timer, må jeg erkende at jeg har brugt cirka halvdelen af den samlede pulje for et år. Der er håb tænker jeg, og tager tidligt af sted til spændende møder.

Lige om lidt skal femte klasse arbejde med klimaforandringer. Det er et led i den grønne skole og ikke mindst det grønne flag, som friluftsrådet uddeler til skoler, for et år ad gangen, mod projekter på udvalgte årgange om klima, miljø eller andet på forhånd valgt. Projekterne skal dokumenteres og synliggøres.

Projekter kræver flere møder, men også det er spændende. Altså møder jeg gerne tidligt op - og går lidt senere, når et enkelt barn sidder tilbage med et projekt på Hobby, som der er arbejdet længe på, og som bare skal være færdigt i dag.

Det hele blev klaret, jeg kom lidt senere af sted, og alligevel var det lyst da jeg kørte hjem.















Læse:

Strike og Robin har taget mod en sag, der både kan vise sig spændende og indholdsrig, men også moralsk forkastelig. Det er ikke altid let at navigere i en verden, hvor indtægter er med til at opretholde firmaet, mens de knap så indtægtstunge muligheder er mere interessante.

For nok har de en sag. Men har de en mere? Hænger sagerne sammen og kan de sideløbende overskue to forskellige sager, hvoraf den ene ikke giver smør på brødet?

Og selvom man er kendt, betyder det ikke at man er rig. Og kan man som detektiv blive i sin billige sparsomme bolig, hvis den pludselig er købt af boligspekulanter?

Spørgsmålene er mange. Historien ruller og jeg vender side efter side.

Det er heldigvis en tyk bog, så er lagt op til masser af gode historier.


Strikke:

Jeg har en vag ide om hvad jeg gerne vil strikke. Men vage ideer er ikke altid oplagte. Mens jeg venter på at være mere sikker, strikkede jeg først en flok karklude. Jeg kunne være blevet ved, men karklude kan godt blive lidt kedelige i længden.

Da Daniel og Oscar den anden dag var forbi snakkede vi strik. Det viser sig at det mindste er blevet for småt, det største er for stort og jeg stadig har en bunke garn liggende, jeg købte til Oscar-strik sidste år.

Daniel var enig med mig i at Svens Yndlingssweater af Lene Holme Samsøe er fin. Altså blev der fundet garn, masker slået op, og mens jeg stadig er usikker på det næste opslag vokser en lille børnetrøje frem.

Den bliver stribet, for jeg købte flere farver med tanke på striber.

Jeg tænker striber bliver fint.





2 kommentarer:

  1. Det er da flot med striber!
    Jeg er så imponeret over at du får læst alle de bøger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, den blev rigtig fin, men mangler stadig vask.
      I forhold til læsningen er jeg knap så imponeret. Jeg synes jeg læser den samme bog i månedsvis. Sådan har det ikke altid været :)

      Slet