fredag den 5. april 2019

Yarn Along - Week 14


Joining Ginny for april yarn along.


Spring is definately here. As I sit in front of the computer I can hear the birds singing outside and the wind blowing through the window is light and almost warm - not as the cold getting in just a couple of days ago.

March has been rain. The weather people has constantly been telling stories of records. Of water comming from above in cascades and much more than ever before.

It is almost forgotten now, as the sun is shining and the birds are singing.

I think I promised pictures. The tutu finally got around to photoshoot, and is now waiting patiently for Roses birthday. The sweater from last month is also waiting. I even had enough yarn for a little dress.

I have a stash of childrens clothes only waiting to be delivered.


***********************


Fredag emmer af forår. ude synger fuglene, vinden gennem vinduet er warm, og jeg fryser ikke selvom jeg sidder med bare ben, og stadig ikke har fået tøj på.

Fredag er tæt på weekend, fredag er uden de store falbelader. Jeg kan tillade mig at møde sent, og nyder tiden hjemme. Senere skal der nok komme fart på.

Når arbejdsklokken ringer til weekend har jeg en aftale med Sille og Rose. Rose har halsbetændelse, men jeg tør godt komme forbi. Bare kort, for resten af weekenden er fyldt med flytning for min søster og Fiberfolk i Roskilde. Jeg havde planer om at skulle derud lørdag, nu bliver det søndag.















Reading:

I finished Elskede Heidi and went straight on to the next book in line - Mørkemanden. As the last one it have not been translated, but is worth reading.

A hand has disapeared, another has emerged. By now I know why, but the team does not. The murder squat is working intencely, while Konrad Simonsen in a new job is investigating an old case wich has a lot of strings atached.

I am beginning to wonder when the two cases will ever be connected.


Knitting:  

I am using my local fitnescenter about three times a week. Long ago I knitted four small towels to use during the fitness time. I lost one and am constantly washing the last three.

My box with cotton is filled to the brim and I can not close the lid. Ever since new year I have been kniting on to improve my amount of towels. I have a dream of fifteen. I am knitting on the eight now.

Each one is almost a swatch of purls and knits and maybe a bit of lace. And though I have seven finished towels waiting I can not see a difference in the box of cotton.

The lid still can not be closed.


********************************************


Læse:

Der sker spændende ting i bogen med den forsvundne hånd. Men ikke noget jeg rigtig kan fortælle om, uden at ødelægge handlingen.

De to hold - Konrad Simonsen i hans nye stilling og det tilbageblevne kriminalhold på politigården nærmer sig hinanden. Ikke rent arbejdsmæssigt, men det har været sværere at tale sammen, end nogen af dem egentlig have forestillet sig.

Og hvornår begynder de to sager at hænge sammen? Skal de overhovedet hænge sammen?


Strikke:

Jeg strikker små håndklæder til at have med, når jeg træner. Af de fire jeg strikkede sidste år, har jeg kun tre tilbage. Jeg aner ikke hvor det fjerde er forsvundet hen.

Jeg drømmer om en større stak, og har siden nytår med mellemrum strikket på det ene efter det andet. Alle med forskellige mønstre. Mest ret og vrang, men også nogle med huller. Jeg er i gang med det ottende, og havde ærlig talt håbet at jeg efterhånden ville kunne se en forskel i kassen med bomuldsgarn.

Den forskel er svær at se - jeg kan stadig ikke lukke låget.



Se eventuelt hvad andre strikker, hækler og læser her.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar