tirsdag den 2. april 2019

Vandmelon


Alma skal selvfølgelig også have noget tøj. Planen er, at der skal være tøj nok til tre piger, så det er sådan set bare at komme i gang.





Lige nu har hun to sæt.

Jeg har lånt de små hæfter på biblioteket, og det første jeg fik hjem var hæftet om kjoler baseret på frugt. Inden Alma så dagens lys, havde jeg derfor lavet de første to sæt tøj.

Det tager ikke lang tid at hækle en lille kjole eller to.

Kjolerne i frugtbogen, tager som sagt udgangspunkt i frugt, og har derfor også farver, der passer. Jeg bruger de farver, jeg har lyst til, og derfor ser min vandmelonkjole ikke helt så vandmelonagtig ud, som den kunne.





I aftes havde vi igen glæde af Oscar. Hans forældre havde et projekt, der var meget nemmere uden barn. Altså spiste de hjemme og nåede det de skulle, mens vi nåede det vi skulle sammen med babyen.

Alt var godt - også selvom Oscar synes jeg gik lidt for langsomt, da vi trillede hjem igen.

Jeg er ikke sikker på han ved, han vinker. Men han vinkede pænt farvel, da jeg gik igen.











Design: Vandmelonsæt af Louise Grimm Hansen fra Frugtkjoler - Fies Univers.


Garn: Bomuldsgarn fra kassen med bomuld.

Hele 29 gram, gik der til hele sættet.


Hæklenål: 3 mm.


Størrelse: Onesize - størrelse Alma.





Bemærkninger: Når jeg kiggede på billederne og når jeg kiggede på teksten, synes jeg der var tre rækker for meget i opskriften omkring det øverste af kjolen - så dem sprang jeg over.

Jeg fulgte ellers opskriften slavisk. En anden gang vil jeg vælge at hækle rundt i stedet for frem og tilbage, med sammensyning til følge.


Har du lyst til at se flere billeder af kjolen og resten af sættet, kan det ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar