mandag den 1. april 2019

En lille kjole


Søndag havde flere punkter på programmet. Et af dem var et besøg hos Sille og Rose, vi nåede aldrig at se hinanden sidste weekend.





Sille er startet arbejde, og det giver noget mindre tid og overskud, end dengang hun stadig var på barsel.

Søndag startede med en aflysning, for Rose har feber, er noget pylret og giver ikke meget plads til søvn. Sille havde brug for søvn, og havde sat sig for at sove, når barnet sov. Sådan er det, det skal ikke give dårlig samvittighed, og jeg kunne sagtens finde på andet at lave.





Med søvn kom overskud og dermed også plads til halvanden time i hyggeligt selskab. Jeg skulle alligevel derindad, så det var helt fint med mig at skære lidt på planerne.

Resterne fra den lyserøde tøsetrøje, har jeg i løbet af den sidste uge omdannet til en lille kjole. Det blev ikke størrelse tre år, som trøjen, jeg have ellers tænkt dem som et sæt.

I stedet kom den til at passe perfekt til Rose, som hun er nu - Altså cirka halvandet år.

Hun gad godt have den på, og midt mellem legetøj og rod i stuen, måtte jeg også godt tage nogle billeder. Helt frisk var hun ikke, måske er det skoldkopper, de har dem i vuggestuen.

Efter halvanden time brød jeg op. Rose vinkede farvel til Bællebælle (det er mig på Rosesk), uddelte kys og jeg tog mig selv i at synge om Den stakkels lille Nelly, hele vejen mod Gammel Kongevej.











Design: En lille kjole af fri fantasi.


Garn: Kauni Solid farve AA og Effekt farve EE. For at få nok længde, fandt jeg også rester af Pernilla i farverne Isabella, Boysenberry og Oal Meal.

Der gik 85 gram til den lille kjole.


Pinde: 3 og 3½ mm.


Størrelse: Cirka 1½ år





Bemærkninger: Jeg startede oppefra med to selvstændige bærestykker på den lille pind, så jeg kunne strikke retriller, frem og tilbage. Altså undgå vrang. Jeg lavede med vilje forstykket længere end bagstykket, lukkede begge af med en iCord og samlede masker op på bagstykket, og strikkede først det til samme længde som forstykket, inden jeg fortsatte rundt med en smule luft mellem bærestykkerne, som ærmegab.

Skørtet strikkede jeg på den større pind, tog ud et par gange øverst, til jeg synes jeg havde en passende omkreds, og fortsatte lige ned, til jeg løb tør for garn. Her tilsatte jeg resterne af Pernilla og Kauni Effekt, sammen med en bunke retriller, og lukkede af da jeg synes længden så tilpas ud.


Har du lyst til at se flere billeder af kjolen, kan den ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar