tirsdag den 23. april 2019

Hosenmatz


Helle strikkede bukser til den fineste lille blerøv, og jeg ville være med.







Et kig i gemmerne betød at jeg endte med at købe nyt, for jeg havde ikke nok af noget som helst, hvis de både skulle være bløde, lækre, babyegnede og ensfarvede.

Det tog ikke lang tid at strikke de små bukser, som lå en uge eller to, inden de først blev vaskede og siden fotograferede, da babyen kom forbi og kunne bruges som model.

Han beholdt dem på hjem, og er siden set med dem flere gange. Amalie har udtrykt glæde over dem, og dermed begyndte jeg at overveje om endnu et par skulle se dagens lys. Da jeg den anden dag faldt over bambus og bomuld kom det med hjem og efter lidt omregninger er et nyt par på pindene.





Bambus og bomuld lød som en skøn kombination, når nu varmen er på vej.

Og et godt supplement til det første par af uld.













Design: Hosenmatz af Mayumi Kaliciak og Antje Litzmann.

Opskriften kan hentes gratis (et stykke nede på siden), og findes både i en engelsk og en tysk version. Jeg valgte den engelske. Jeg har strikket efter tysk en enkelt gang, det var ikke en udpræget fantastisk oplevelse.


Garn: Baby Merino Wool fra Stoff & Stil. Farven hedder Støvet Grøn Melange

Der gik 120 gram til de små bukser.


Pinde: Rundpind og strømpepinde 3 mm.


Størrelse: 8-12 mdr.







Bemærkninger: Umiddelbart kunne jeg ikke gennemskue hele forklaringen om huller og bindebånd, og endte med at strikke de to dele hver for sig. Efterfølgende kan jeg godt se logikken i at strikke bindebåndet fast midt bag - og vælger også at strikke hver for sig i det næste par.

Jeg syede maskerne mellem benene sammen med maskesting, fordi jeg synes det er pænere end en sammenstrik.





Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvorfor ribben foroven skal være så lang i den største størrelse. Den er helt klart pænest, når den er foldet ned, men folder hele tiden op af sig selv.

Til gengæld kan jeg godt lide ideen med en lang rib forneden og muligheden for at vokse med barnet.


Har du lyst til at se flere billeder af bukserne, kan de ses lige her på Ravery.





2 kommentarer:

  1. Så fine! Jeg har mest brugt den fra "Babystrik på pind 3", men de her ser også rigtig fine ud. Sidder perfekt!

    SvarSlet