onsdag den 17. januar 2018

resourcer og genbrug


Dagens foreløbige punktum blev sat på Vestforbrænding, hvor aftenens skolebestyrelsesmøde var henlagt.





Vores elever besøger med jævne mellemrum Vestforbrænding i undervisningsøjemed. Både børn og voksne plejer at have julelys i øjnene, når de kommer tilbage. Der er ingen tvivl om at de kan noget derude på fabrikken.

Desværre har jeg aldrig selv haft fornøjelsen. Jeg håber stadig på at komme med en dag, og glædede mig til den rundvisning vi var blevet lovet.







At mødet fandt sted på så anderledes et sted end skolen, handler om den partnerskabsaftale Vestforbrænding og skolen har indgået i forbindelse med den Grønne Skole.

Jeg må indrømme at jeg havde håbet på en tour rundt på fabrikken, havde håbet at se ovne og sorteringsmuligheder. Det fik vi ikke. I stedet fik vi en tur rundt i vestforbrændings undervisningslokaler.

Det lækre lokale, der skal videreudvikles og handle om innovation og elevernes egene ideer, Powerlab for de store, Wastelab og Skraldelev, hvor de små elever får et indblik i sortering af affald, genbrug og resourcer. Alt sammen noget, der kan inspirere til egne undersøgelser og mere undervisning tilbage på skolen.









Det er vildt så meget de kan derude i undervisningsafdelingen, og tanken om at være med til at udvikle endnu mere er så afgjort tiltalende.

Det var et spændende besøg og et produktivt møde. Men jeg vil altså stadig gerne se fabrikken. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar