søndag den 7. januar 2018

En lille dinosaur


Jeg havde egentlig en aftale med Sille i dag. Men selv babyer, der normalt sover hele natten, kan have nætter uden søvn, og så virkede det som en bedre ide at aflyse.





I stedet fik jeg lavet det, der i forvejen stod på søndagslisten - træne og vaske, men der blev også tid til lidt finsovning og starten på den lille dinosaur, jeg købte garn til længe inden jul.

Det var dengang i november da vi var i Aalborg og Garnudsalg. Planerne om den lille dinosaur har jeg haft længe, men da babyen den er tiltænkt først kommer til verden sidst i januar, eller var det først i februar, mente jeg at julegaverne havde højere prioritet. Faktisk planlagde jeg allerede dengang i november, at der ikke var nogen grund til at starte før nytåret var overstået og januar godt i gang.

Det blev så i dag.





Den kommende baby er en dreng. Moderen er min arbejdsmiljøkollega - lærernes repræsentant - Pernille. Med de mange timer vi har brugt sammen, synes jeg det er på som plads at hækle et blomstret dyr til hende også. Eller rettere hendes baby.

Samtidig har jeg længe ledt efter en god grund til at hækle den lille dinosaur.

Det blev så nu.

Om lidt vil jeg finde sofaen igen og fortsætte med de næste blomster i rækken.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar