søndag den 21. januar 2018

Dagen derpå


Det er kun to uger siden Nina ringede og inviterede på middag lørdag aften. Selv med kort varsel tager vi gerne på weekend hos yndlingsfamilien, specielt når der er gode grunde til det.





Lærke skulle fejres. Efter fire år i butikken, kan hun nu kalde sig butiksuddannet, og sammen med alt den anden uddannelse hun har taget undervejs, er hun efterhånden godt på vej mod sit mål.

En færdig uddannelse kalder ikke kun på en ny titel, men også mere i lønningsposen - hvilket hun selv og uden de store falbelader benhårdt argumenterede sig til. For selvom ingen er sikret fortsat arbejde i et firma, når en uddannelse er slut, er der ingen planer om at sige farvel til netop Lærke. Og det er ikke noget dårligt udgangspunkt for en lønforhandling.









Allerede inden butiksuddannelsen var slut, har hun været af sted og kan kalde sig kostvejleder og startede med begyndelsen af januar også på det - vistnok temmelig hårde - akupunktørstudie.

Det blev en skøn aften i dejligt selskab. Det blev sent og i dag har vi sovet længe, inden resterne af gårsdagen er pakket væk og vi har nydt tiden i stille selskab med hinanden.





Nu er dagen godt i gang og der går ikke længe inden vi pakker os sammen og finder toget tilbage mod København og hverdagen. Emilie blev hjemme til en arbejdsweekend, og har lovet at have aftensmaden klar, når vi kommer hjem. Anders skal tidligt op i morgen, og jeg valgte at bruge en af de sidste feriedage (som der var flere af end forventet) til en fridag i morgen.

Jeg kan snildt bruge en fridag i morgen.





4 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig weekend. Og jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kunne komme med kommentar..... var logget ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for Violykke. jeg var lige ved at blive ked af det :)

      Slet
  2. Sikke en dejlig weekend og en dejlig årsag til en tur til Jylland. Jeg bliver så glad, når jeg ser, at det lykkes for de unge mennesker at få en uddannelse og komme igang med noget de gerne vil. God tur hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, vi havde en dejlig weekend, og ja det er dejligt, når livet leves efter håb og ønsker :)

      Slet