mandag den 22. januar 2018

Men jeg fik billeder op


En fridag giver tid til langsommelighed, også selvom der er indlagte lister.

Jeg skrev en lang liste, da vi nåede hjem i aftes. Jeg havde planer om gulvvask i hele hytten, men gulvvask tager altid længere tid end forventet, og foreløbig er jeg ikke nået længere end til ministuen, der blev til, da en væg blev sat op og var Daniels værelse, til han flyttede hjemmefra.







Sidste år fik jeg sat sofaen derind. Der er lige plads. Den står nærmest i spænd. Det betyder at selvom rummet er lille, tager det tid at afmontere sofa, skille ad og flytte rundt med de to dele, så både støvsuger og gulvklud kan komme til. Helst ikke samtidig.

Undervejs kom jeg i tanke om billederne, jeg malede for flere år siden og har haft skiftende planer om hvor skal hænge. Nu kom de op. Der blev støvsuget endnu en gang, gulvkluden tog endnu en tørn og det færdige resultat er så fint.

Da jeg havde boremaskine, rawlplugs og skruer fremme, kom også Emilies lille hånd op at hænge. Den dukkede op da jeg tømte en skuffe for et par uger siden. Emilie spottede selv det bedste sted at hænge den, og trods tid og hengemt snavs i ubehandlet gips, er den stadig fin. Bestemt fin sammen med tegningerne jeg tegnede en gang for længe siden. Og billederne min mor har malet.





På modsatte væg hænger et billede Daniel malede dengang han stadig gik i børnehave og brugte timer samme med mormor og maling. Han lavede mange. De kom mange steder hen, og jeg har det her tilbage.

Og pludselig endte stuen med at indeholde hele familien. Helt perfekt og ganske hyggeligt.

Så kan det godt være det med støvsugning og gulvvask ikke nåede så langt. Det er helt okey på en fridag, og inden jeg så mig om fik jeg også aftalt fælles spisning med Daniel og Amalie i aften.





Så måske jeg alligevel skulle se at nå den store stue - eller den del af stuen der blev tilbage, dengang vi byggede væg og Daniel fik et værelse. Det kunne være rart med rene gulve - og jeg kan vist godt lige nå det.


Og jo -jeg mangler stadig at reparere hullerne fra dengang stuen var Daniels værelse...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar