torsdag den 5. marts 2020

Eiri Baby


De allersidste rester af garnet jeg købte til strik til Oscar blev til en Eiri Baby. Det fine mønster stammer fra Eiri Sjalet, Lykkefanten lavede til bogen Sjaler Nordfra.

Den findes også i en juniorversion og måske er en voksenstørrelse også på vej.







Jeg fik allernådigst lov at prøve den på barnet, da de var her i mandags, men den lignede lidt for meget noget der skal på, når man skal ud, og han havde ingen planer om at skulle ud lige der, så det var ikke længe, han havde den på - hvilket betød at billedematerialet af barn i bluse kan ligge et meget lille sted.

Da han endelig skulle hjem, var det helt i orden at få den på. Men da var lyset forlængst væk.

Jeg håber på bedre tider for fototagning af færdige strikkede trøjer efterhånden som han bliver større...











Design: Eiri Baby af Lykkefanten.


Garn: Reloved Merino fra Smuksak Garn. Jeg har brugt farverne Dark Moss, Rosemary, Stone Grey, Pearl Grey og Mimosa, sammen med en smule CottonWool fra Garnudsalg i farven Gollum.

Den færdige trøje vejer 89 gram.


Pinde: 3 mm.

Jeg indrømmer at jeg fuldstændig overså at ribben burde have været på en mindre pind... Hvilket betød en noget stor halsudskæring...


Størrelse: 2 år - den blev lidt mindre. men passer til gengæld barnet rigtig fint.







Bemærkninger: Jeg fulgte som sådan opskriften, jeg skiftede blot farve, når jeg ikke havde mere.

Det betød at jeg mere end en gang måtte trævle op og starte farveskift et par pinde før - da jeg tydeligvis ikke kunne regne...

Jeg lukkede samtlige kanter af med rester, der var for små til at udskylde farveskift, men lange nok til en aflukning.

Jeg løb tør for garn, da jeg nåede forkanterne og fandt en rest syregul bomuld/uld som umiddelbart fungerer rigtig fint. Det samme gør de sjove knapper, jeg har haft liggende længe, men ikke fundet det rigtige projekt til.

Efter billedetagning hæklede jeg en række fastmasker i halsudskæringen, for at samle lidt. Det hjalp en hel del, men ses altså ikke på billederne.


Har du lyst til at se flere billeder af trøjen, kan den ses lige her på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar