fredag den 20. marts 2020

Trident Socks


Det virker som om jeg for alvor har fundet mit strømpe-striknings-mojo. Jeg ser fine strømpeopskrifter over det hele, jeg har lyst til at strikke, jeg lister op, favoriserer og er også kommet til at købe et mønster eller to.





Den umiddelbare plan var at følge Cias strømpestrikning knitalong, men jeg var ikke imponeret af marts-strømperne, så jeg fandt en opskrift selv. Den opskrift jeg egentlig troede jeg skulle strikke, inden jeg slog op til februar måneds strømper - som var rigtig fine.

Vi har været inde hele dagen. Det kan mærkes i ryggen. Jeg trænger til at bevæge mig. Turen mod Volden i går var skøn, men befolket med så mange andre, at jeg synes det blev for meget. Hvor kan vi gå hen? tænker jeg, og overvejer at branddammen nede i industrikvarteret kunne være en god ide.

Der plejer aldrig at være et øje. Måske er det stadig sådan.

I morgen skal jeg længere væk. Vi skiftes til at sørge for sneglene. Jeg havde egentlig sat mig på det,  men så blev jeg syg. Henrik tog over, til Berit skulle på arbejde og nu er de alene hele weekenden. Det er for længe, varmelampen tørre jorden ud, og snegle er ikke gode til tør jord.  Jeg tager turen i morgen - og gør ekstra rent i terrariet, det ved jeg de andre ikke er meget for - inden Berit overtager igen fra mandag.

Det bliver rart at finde cyklen frem.


Tilbage til strømperne.











Design: Trident Socks af Very Busy Monkey. Hun laver mange fine strømper.


Garn:Taran - Golden Sock - strømpegarn med glimmer. Farve: We All Have Secrets fra By Killerich. Jeg købte det på sidste års Fiberfolk i Roskilde.

Jeg brugte 71 gram.


Pinde: 2½ mm AduCraZyTrio. Jeg bliver mere og mere glad for de pinde.


Størrelse: Jeg strikkede den mindste størrelse - 64 m - og tilpassede min fod størrelse 39.








Bemærkninger: Jeg ændrede en lille smule.

Jeg startede med at strikke benet en mønsterrapport længere. Jeg vil have mine skafter til at være lange nok til at kunne ses over støvlekanten.

Jeg afprøvede endnu en hæltype. Denne gang New Depts Heel af Becky Sørensen. Jeg tog 8 masker ud og vendte med vendemetoden fra Fiskekyssehælen.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om den. Jeg har ikke for alvor nået at afprøve strømperne, men umiddelbart kan jeg bedre lide synet og følelsen af den modificerede Fiskekyssehæl.

Efter hælens indtag ved svangen tog jeg yderligere ind to gange med ti pindes mellem, for at få lidt færre masker hen over foden.

Inden jeg strikkede tåen flyttede jeg den yderste maske fra overfoden til underfoden, og havde dermed lige mange masker på hver pind.





Endnu en grund til at tro, at jeg har fundet strømpemojoet er tempoet - det tog otte dage at strikke dem.


Har du lyst til at se flere billeder af strømperne, kan de ses lige her på Ravelry.





2 kommentarer:

  1. De er OGSÅ flotte!
    Jeg synes jeg strikker mindre end jeg plejer. Tror det der Coronavirus tager en del opmærksomhed, og så er det bare ikke lige så effektivt at strikke i toget når man skal skifte i Malmö.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, skift tager strikketid. Jeg er foreløbig hjemme, jeg strikker nok lidt mere end jeg plejer, men det der spinding har for alvor taget fart :)

      Slet