søndag den 27. maj 2018

Haven i maj


Forleden hørte jeg at, det meget varme vejr betyder færre myg. Det ved myggene i haven tydeligvis ikke.





Jeg havde lovet Anders at hjælpe, og fordi Anders smelter ved temperaturer over tyve grader, tog vi tidlige af sted.

Nu er tomaterne plantet ud, majsene for længst sat i rammer og havens "gamle" planter viser sig fra den fineste side. Vindruen lover igen godt, de store alium kan næsten ikke bære sig selv, det lille nye æbletræ bærer frugter over evne og klematissen jeg plantede sidste år, står strunk med kæmpe blomster.

Det er mit håb at den med tiden vil brede sig over den mølædte bænk og plankeværket bag, jeg har sat den ved.







Jeg gik da tomaterne var plantet og drivhuset samlet - adskillige store kløende myggestik rigere. Anders blev, hyggesnakkede lidt med de nye havevenner, han har fundet længere inde i havekomplekset, mens jeg kørte mod træning og lige så megen følelse af at smelte, som Anders klarer under åben sol.

Hjemme igen har vi begge gjort brug af bruseren, myggestikkene er faldet i størrelse og holdt op med at klø, vasketøjet er sat over, Anders er plantet foran formel1 og jeg har omsider fundet hele mit stoflager frem og sat de fem store kurve midt i sengen.

Når de står der, er jeg tvunget til at komme gennem sortering og fravælgning inden pladsen skal bruges til det, den er tænkt.

Forestiller jeg mig.







Målet er en god gennemgang og masser af udsmid. Jeg ved der ligger mange gamle rester, kedelige stoffer og fine sager mellem hinanden. Selvom jeg i øjeblikket snildt kan se det hele brugt, er planen stadig at luge godt ud, og ende med en samling, der ikke kun er overskuelig, men også er til at komme til.





Og måske der ligger noget blåt mellem, som kan bruges til betræk af den sengerand Daniel og Amalie har fået og som lige nu er lyserød. Ikke en ønsket farve til det kommende lille drengebarn.

Jeg må hellere komme i gang.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar