mandag den 28. maj 2018

Forberedelser


Gårsdagens gennemgang af stoflageret, betød ikke kun at jeg fyldte en sort sæk til randen med overflødigt stof - der for størstedelens vedkommende, var af så små stykker at det alligevel ikke rigtigt kunne blive til noget. Det betød også at jeg fandt det stykke stof, jeg vidste jeg havde liggende, og som jeg har tiltænkt kjole nummer to.





Der er ikke helt stof nok til det mønster, jeg har tænkt skal ligge for. Men det er lige meget, jeg klarer mig fint uden en flæse eller to. Til gengæld er jeg en smule forelsket i Hanne Plougmands broderede blomster på tryk, og fandt derfor også knive og trykblokke til at skære i.







Begge dele noget jeg fandt i Tigerbutikken for længe siden, men aldrig kom længere med. Nu har jeg tænkt mig at forsøge om det virker efter hensigten.

Stoffarverne passer i farverne og mon ikke jeg kan finde andre passende farver i skuffen med broderigarn... Hvis ikke jeg efterhånden har brugt alle de farver jeg bedst kan lide. Det kunne jeg godt have gjort. Så må jeg ud og finde noget nyt. Den slags garnlager skal vel også opdateres en gang imellem.





Stoffet er vasket og klar til klip. Jeg har hentet mønsterpapir uden tern på vej hjem, og mønstret, jeg har udset, passer denne gang uden de store tilretninger - tror jeg.


Det er vel sådan set bare at komme i gang.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar