onsdag den 16. maj 2018

Onsdagsmasker


Onsdag startede tidligt med møder, der gav stof til eftertanke. Onsdag sluttede sent med grin og hygge omkring et bord.

Undervejs gennem onsdag har jeg mødt nye medarbejdere, snakket om det der fylder, spillet med og hjulpet børn, købt quiltetråd til tæppet, der må vente et par dage til tid til syning og fundet en meget hyggeligere vej på cykel mod strik i Glostrup.

Onsdag oplevede jeg også at havne på forsiden af Ravelry med link til Rose's bog. Det er en både skærmmende og super hyggelig oplevelse, når søde kommentarer på et projekt og tilhørende hjerter strømmer ind, i en grad som jeg slet ikke er vant til.

Nu er jeg hjemme. Der er ikke længe til jeg skal i seng, men som vanligt har jeg brug for lidt tid alene, inden jeg får ro til at afslutte dagen.
















Læse:

Thomas Engers Fantomsmerte er mere hæsblæsende og kontrastfyldt end forgængeren. Jeg er fanget af historien, der har flere parallelkørende historier, som jeg forventer ender med at hænge sammen, men som lige nu stritter i mange retninger.

Hvor er Henning Juul på vej hen? Hvad ved eksrockeren i fængslet? Hvad vil eksrockerens ven? Hvem er egentlig til at stole på. Og hvem er den tilsyneladende helt almindelige familie bestående af far, mor og børn, som måske ikke er helt almindelig?

Der er mange skeletter i skabene. Spørgsmålet er, hvilke der gennem siderne rasler ud.



Strikke:

Den lille tykke pingvin mangler ikke meget. Da jeg nåede øjnene, blev overblikket betydeligt nemmere, for herfra er felterne meget tydeligt markerede, og ikke som længere nede et større tællearbejde.

Jeg strikker stadig på Baby Tux Illusion Blanket af Steve Plummer, og har slet ikke så langt igen.

Det største problem nu er næsten, at det er så let at overskue, at jeg ind imellem glemmer at holde øje og må en halv eller en hel pind tilbage og rette op.

Mens tæppet fra forsiden lige på blot er striber, giver bagsiden et helt andet og omvendt billede af den lille tykke pingvin.

Og pludselig er der ikke længe til striberne er slut og kanten inden for rækkevidde.





2 kommentarer:

  1. Det er simpelthen så fint, det pingvintæppe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, ja den bliver så fin - og selvom tungen skal holdes lige i munden, er den sjov at strikke :)

      Slet