onsdag den 30. oktober 2013

Frøprinsessen Rose


Mød Rose.


Rose the Frogprinsess


Emilie ville have en frø. En lyserød frø, der skal hedde Rose.

Så det fik hun.

I går formiddags, da jeg egentlig burde læse lektier til dagens kursusforløb, hæklede jeg i stedet de sidste dele, og syede sammen til en meget lyserød frø.

Fordi Rose er en pige og fordi hun selvfølgelig er en pige, valgte jeg at lave kronen en lille smule anderledes end den originale. Højere og slankere og med perler.

Rose er flyttet ind hos Emilie og har indtaget ærespladsen i stolen Emilie selv købte og stadig er meget glad for.





fakta[2]




Design: Tomato the Frog Prince af Heidi Bears.


Garn: Bomuldsgarn fra Søstrene Grenes, fra den lokale indkøbsmulighed og den nærmeste garnbutik.

Den færdige frø vejer 243 gram. Garnet står for 107 gram, resten er fyld -- og perler. Kroppen er fyldt med det sidste bamsefyld, mens ben og øjne er fra en af IKEAs monteringspuder, der tilnærmelsesvis ligner bamsefyld. 


Nåle: Hæklenål 2½ til det meste og 3½ til de fire blomster, der skulle have været med dobbelt garn. 2 strømpepinde str 2½ mm til tæer.


Størrelse: Den færdige frø er cirka 28 cm lang, 20 cm bred (over hoften) og 18 cm fra underlag til kronespids.


Rose the Frogprinsess

Rose the Frogprinsess


Bemærkninger: Det er stadig et fantastisk sjovt projekt.

På de fire blomster der danner mave, har de to yderste farver skiftet plads, så maven bliver en lille smule mørkere.

På alle de andre frøer, har jeg fortsat den yderste farve i blomsterne som tåfarven. Sådan blev det efter Emilies ønske ikke her.

Jeg hæklede de fire bagerste blomster til benene på en større nål og med enkelt garn.

Denne gang hæklede jeg også alt på de enkelte dele sammen. Jeg synes sammenhæklingen er rigtig flot. Flottere end sammensyningen, så jeg nøjedes med kun at sy de enkelte dele sammen. Dvs ben, øjne og krone på kroppen.

Jeg hæklede kugler som øjne i stedet for knapper og syede lodrette pupiller efter frøforeskrifter. Igen brugte jeg The Puk Projects anvisning til en kugle. Men med de ændringer jeg lavede ved den sidste frø og nedskrev på Ravelryprojektsiden.

Kronen lavede jeg en smule anderledes og mest efter gefühl.


Har du lyst til at se flere billeder af frøen, kan de ses lige her på Ravelry.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk - mon den bliver til en prinsesse, hvis den får et kys ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aslaug, det er vist prøvet. Men måske der skal mange kys til :)

      Slet