lørdag den 5. oktober 2013

Mens vi venter på garn


I går ankom endelig sidste del af Westkits Mystery. Og dermed blev min værste frygt til virkelighed.

Jeg kan rigtig godt lide sjalet. Det har bare en mærkelig form. En form, jeg kan mærke, jeg ikke kommer til at bruge. Den bedste beskrivelse jeg kan komme med er, at halvdelen mangler. Der mangler en vinge. Der mangler den ene halvdel til at slynge rundt om halsen.


På vej mod vingefang - Westknit Mystery Shawl 2013


Jeg gik i tænkeboks. Kombinerede de tanker, der allerede længe har været på vej. Og i går aftes kastede jeg mig ud i det. Lavede en løselig plan, og glæder mig over at designet er af den slags, der virker fint, selvom der skulle mangle en maske eller to.

I mellemtiden blev de hurtige færdige. Det gav mulighed for billeder. Og ændrede ikke ved min opfattelse af mangel på en spids i den ene ende. Det færdige resultat behøver ikke være lige spids i begge ender. Jeg ved bare, jeg ikke er bøsse nok til at slynge en fiks form om halsen, og føre mig frem. Stephen West kan, men jeg kan ikke.


På vej mod vingefang - Westknit Mystery Shawl 2013


Det føles rigtigt. Det jeg har kastet mig ud i. Mit eneste problem lige nu er, at jeg er løbet tør for garn. Jeg havde købt efter opskriften. Det er sjovt nok ikke nok, når jeg vil have mere end opskriften foreskriver.

Mere er på vej. Så håber jeg at indfavningen er den samme, at farveforskellen er minimal eller en enkelt stribe eller to kan rette op.

Og mens jeg venter på de nye forsyninger, vil jeg overveje at gå tidligt i seng. Trætheden fra i går er ikke forsvundet. Endnu.

prikker

4 kommentarer:

  1. Ja, det er da godt nok den underligste facon længe! Fatter ikke helt, hvordan han kan slynge det så fint om halsen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, jeg er heller ikke helt med, Christunte :)

      Slet
  2. Jeg kan heller ikke finde ud af faconen, så jeg har bestemt mig for at trevle op. Jeg synes designet er rigtigt sjovt, men jeg kommer som dig heller ikke til at gå med det. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Erika, jeg tror at med lidt modificeringer gider jeg godt bruge det. Håber jeg, for jeg synes også det er rigtig sjovt. Og så har jeg lige fået en rigtig fin meget sort varm frakke, Bedsteveninden syede for længe, længe siden og ikke længere kan passe. Jeg tror den vil blive rigtig fin med godt med farve om halsen :)

      Slet