tirsdag den 29. oktober 2013

Sæt ild til billederne


For længe siden foreslog chefen at hobby i Caféen gerne måtte være lidt farligt. At man som barn i SFO'en kan vokse sig til nye muligheder. At alting ikke skal ligne hinanden.


Ildbilleder

Ildbilleder


Men hvad er farligt. Og hvad er for farligt. Jeg spurgte inspirationsdamen fra AV-Form for længe siden og hun foreslog at sætte ild til billeder. Jeg fandt aldrig rigtig ud af præcis hvordan man gør det, og havde i første omgang ikke så travlt - vi havde jo en ny aftale med hende.

Men omstændighederne gjorde, at jeg nok skulle have haft mere travlt. Først i allersidste øjeblik lykkedes det at finde ud af hvordan man gør. Ærgerligt, for jeg ville gerne have haft mulighed for at afprøve inden. Og endnu mere ærgerligt, fordi det viste sig at anvisningerne ligger frit tilgængeligt på AV-Forms hjemmeside.


Ildbilleder

Ildbilleder

Ildbilleder


I sidste uge prøvede vi så. Ungerne synes det var sjovt. Det lød glade råb, da vi i mørket satte ild til den brandbare lim. Resultaterne er knap så skønne, men det er ligemeget, og da ungerne ikke har specielt lyst til at tage dem med hjem, har vi endda ny udsmykning til Caféen. Jeg skal bare lige finde ud af at hænge dem op på den der del af væggen, vi ikke må bore i.

Dobbeltklæbende, blev jeg enig med pedellen om. Så jeg bare lige huske at købe....


Ildbilleder

Ildbilleder


Hvis andre skulle have lyst til at prøve, drog vi følgende slutninger:

  • Det skal en del lim til - men heller ikke for meget.
  • Det giver et flottest resultat, hvis limen bliver tværret ud.
  • Det koster en pensel, som ikke kan gøres ren.
  • Der skal sættes ild til limen med det samme - lad være med at hælde lim på mere end et billede ad gangen.

3 kommentarer:

  1. Super idé,du kan også sætte dem op med lærerens tyggegummi,aka elefantsnot eller hæftemasse-samme navn for det fantastiske materiale til at sætte ting og røgalarmer op med :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk tænkt det Gitte, jeg er bare bange for, at de forholdsvis tunge masonitplader ikke kan blive hængende med elefantsnot.

      Slet
  2. Jeg har for mange år siden lavet lignende maleri/billede som pædagog studerende. Jeg vil nu gerne lave denne slags maleri sammen med mine elever, men kan desværre ikke finde limen jeg brugt. Jeg har prøvet med lidt forskellige lim, men det virkede ikke. ☹️ Hvilket lim brugt du?? Jeg håber du kan hjælpe mig🙏

    SvarSlet