søndag den 6. oktober 2013

Søndagsglæder


Mens lørdag mest gik med at lave ingenting, strikke og sove, er der anderledes fart på søndagen. Ikke meget fart, men i det mindste planer.


Oktober 2013


Det er forresten godt, jeg bor sammen med folk. der bliver sultne. Ellers havde jeg ikke fået mad i går. Jeg glemmer sådan noget. Det gør hverken Anders eller Emilie. Og så ender jeg med at få serveret i anrettede portioner. Helt sikkert en fordeling jeg går ind for - så sådan bliver det tit!

Jeg har pakket min taske og om lidt vil jeg begive mig ud i verden. Emilie gik for en time siden. Der står arbejde på skemaet, og hun har glædet sig hele ugen. Otte timer i en butik. Det er dejligt hun er glad for sit arbejde.

Jeg tager ind til Sille. Vi skal i biografen og se Kvinden i buret. Det glæder jeg mig til. Bagefter skal vi bare snakke. Og hækle eller strikke. Eller noget andet. Sammen.

Anders glæder sig til timer alene.

Sikke meget glæde på en søndag.

prikker

10 kommentarer:

  1. Det lyder som alletiders søndag. Rigtig god fornøjelse Pernille :-)

    SvarSlet
  2. Dejligt med en søndag med gode planer. Jeg glæder mig til at høre din mening om filmen. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes den var god Lene. Og overbevisende. Og meget tro mod bogen :)

      Slet
  3. Ja, sikke mange glæder i bare en enkel Søndag :)
    Glemme at spise !!!!!!! Hvordan kan man det :)

    SvarSlet
  4. Skøn fordeling af en søndag, jeg skal ind og se den imorgen.

    SvarSlet
  5. Jeg vil også gerne se den film, men med 3 mindre børn og bedsteforældre i den anden ende af landet bliver det ikke til så mange biografture. Jeg tager revanche, gør jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer en dag, Pialouise. Før end du aner :)

      Slet