fredag den 12. juni 2009

Flødeboller


toppe

Så blev de færdige – flødebollerne, der stod som hvide toppe og ventede på overtræk.

21 færdige chokoladeovertrukne herligheder blev det til – og en enkelt, der ser så mærkelig ud, at Anders har fået lov at spise den, inden han, når chokoladen er størknet, pakker resten væk til i morgen.

200 gram chokolade måtte suppleres med endnu 200 gr, inden alle var hlet dækkede. Måske øvelse gør mester, for jeg følte mig mest som en hund i et spil kegler i den anledning.

flødeboller

Der findes sikkert tricks og fiduser till hvordan sådan noget gøres bedst, dem kan jeg så ikke, men hvad gør det, når reultatet ser godt ud og de nok skal blive spist.

Udenfor har regnen taget til igen og planterne på altanen står i vand til knæene. Lige om lidt skal jeg ud i den, til en arbejdsdag der byder regnen trods, når vi senere åbner dørene til palmer og varmere himmelstrøg.

Hav en dejlig dag!

vådt 

5 kommentarer:

  1. Nu løber min mund i vand :-) Det ser godt nok lækkert ud!

    SvarSlet
  2. Stine, jeg håber ikke de alle er "fordampet", inden de skal bruges i morgen :)

    SvarSlet
  3. årh mums, jeg savlede osse over dem der, men nu er det vist: jeg blir nødt til at prøve at lave dem selv!

    SvarSlet
  4. Hold da helt ferie, jeg tror aldrig foer jeg har set hjemmelavede floedeboller, men hvor er de fine og garanteret ogsaa rigtig gode. SLURP!

    SvarSlet
  5. Pernille, jeg har ikke smagt dem endnu, men jegh ar hørt fra pålidelig kilde at de er ret gode :)

    Tina, ja de er rigtig fine, jeg glæder mig til at sætte tænderne i en snere i dag :)

    SvarSlet