mandag den 1. juni 2009

1. juni


happy-birthday

Kalenderen fortæller, det i dag er den første sommerdag. Hvad der er langt mere vigtigt er at dagen i dag er min kærestes fødselsdag.

Manden i mit liv, der har gjort mig så meget klogere på mig selv. Manden, der har taget mine børn til sig, og giver både dem og mig mere, end han selv vil være ved.

Når dagen falder på en fridag, skal der gøres lidt mere ud af det.

Gaverne der i månedsvis har ligget pakket væk er fundet frem, bollerne er bagt og kanelsneglene hæver. Varmen får remoncen til at flyde og lover godt om det endelige resultat.

Inden de er klar til ovnen, kan jeg lige nå et smut forbi den lokale, der har så lille en omsætning, at der altid er åbent. Der mangler lige det sidste til morgenbordet.

Og før vi vækker ham, sørger Emilie for kaffen, det er hun nemlig bedst til :)

5 kommentarer:

  1. Et stort tillykke med din kæreste, Pernille! Det ser bare så hyggeligt ud, som du har pyntet op og bagt.
    Jeg håber, I får en hyggelig fødseldag alle sammen :-)

    SvarSlet
  2. Det tror jeg bestemt vi gør, Madame - og tak :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med ham. Finere sommerdag at fejre fødselsdag kan man da næsten ikke tænke sig og begyndelsen med det fine bord og den gode kaffe ser da også helt perfekt ud. Jeg håber I får alletiders dag.

    SvarSlet