torsdag den 18. juni 2009

Dag 1

sartrosa

Bedsteveninden kom forbi, stoppede endda på vejen efter chokolade.

Mens vi fik vendt, alt det der skal vendes, var det gæsten der overtog rutefarten mellem snak og thebrygning. Der blev befamlet på det nye garn og endnu et par cm føjet til den irgrønne. 44 cm er langt, når jeg absolut ikke vil sy sidesømme og i stedet strikker hele vejen rundt – der er endu et stykke, før der kan deles til ærmegab.

Emilie-tøsebarnet rundede hjemmet, fyldte rummet med lyde og ord, før hun dragede videre til kolonimøde i mormors kirke. Hun er inviteret med på den årlige sommerlejr for de enlige børneforældre uden de store midler, sognet hvert år tager på lejr med.

Min Fru Moder og Fru Moders Kæreste er ivrige frivillige i kirken og tøsebarnet glæder sig. På den årlige bustur ud i sommerlandet for et par weekender siden, var hun også med og fandt sammen med en pige, der også skal på sommerlejr.

Jeg skulle have været med i aften, men med et knæ, der ikke går på trapper, duer det ikke og tøsebarnet mente hellere hun ville køre selv, end alternativet der lød på brormand eller Anders. Hun tog afsted også selvom mormor ringede og måtte blive hjemme – med et maveonde. Men Annelise er der, så der var ingen ko på isen.

Anders er sendt efter broderegarn og plaster. Med alt det vand der endte i låret er der sevet og sevet og sevet… plastre og gaze er gennemblødte og det ekstra jeg fik med hjem er ligeså vådt. Der må nyt til, men det almindelige i metermål er knap så sterilt som det lægen anbefalede… så mod apoteket det går.

Imens er Daniel sendt ned og tømme postkassen og bringe the og kopper.

Jo jo… Det går fremad, i meget langsomt tempo :)

3 kommentarer:

  1. Mange tanker herfra. Det er dejligt at høre at det går fremad og at du har godt selvskab men det er en drøj omgang.

    SvarSlet
  2. Det går helt sikkert fremad, med små skridt.
    Jeg ved ikke hvad jeg havde forestillet mig, men nok at knæet kunne bøje en smule mere, end det rent faktisk kan :)
    Men lidt mere for hver jeg jeg prøver :)

    SvarSlet