onsdag den 26. januar 2022

Tirsdagsbesøg

 

I sidste uge var Oscar syg, så vi sprang over. I dag var han ikke syg, men lidt træt. Det er han tit efter en lang dag i børnehaven. Det er sådan der er, når vi ses på hverdage, og helt i orden.

 

 

Vi legede theselskab. Eller måske nærmere kaffeslabberas. Der er nemlig kun kaffe i Oscars kande, også selvom jeg hellere vil have the. Det hænder en sjælden gang imellem at der er the i koppen, men det går hurtigt over.

Det er skønt så sjovt det er at lege med mad. Herhjemme har vi en kage med lys, der kan skæres ud i seks stykker og et vaffeljern, med bagte vafler. Hængslet røg godt nok i dag. Jeg har tidligere repareret, men skruerne kan ikke holde i huller der er lige en tand for store. Jeg tænker nok jeg finder en løsning. 

Umiddelbart tænker jeg lim eller tandstikkere. Eller begge dele. 

 


Med til kopper og kander hører også en samling knapper fra knappekassen.Både nogle små runde plastikknapper med glimmer og en flok hjerteformede af træ. Sådan nogle kan bruges til mange sjove ting, bliver hældt fra kande til kop, ud på gulvet og møjsommeligt samlet op - hvis ikke vi andre bliver sat til den opgave. 

Det var skønt at se ham igen, og endnu skønnere når han giver udtryk for at han synes det samme.   

Vi glæder os til næste tirsdag.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar