onsdag den 1. april 2020

Projekttaske-syning


Jeg kan mærke håndleddet får det bedre og bedre. Men der er stadig langt igen.

Med mellemrum strikker jeg to omgange på en strømpe, men mere kan jeg ikke lige nu. Ærmerne på de tykke pinde kommer til at vente længe. Længere end jeg har lyst til, men det er nok bedst.


Så når jeg ikke kan strikke, må jeg gøre noget andet.





Altså fandt jeg symaskinen frem, sammen med stoffet jeg for længe siden fik med hjem fra Henriette, med lovning på en gang med tiden at sy en flok projekttasker. Hun har fået to. To mere er syet og ligger og venter på den dag vi ses. En dag, der er blevet udskudt mere end en gang. Sidste gange, i forbindelse med den nuværende verdensorden.


Henriette er i mellemtiden begyndt at sy, så jeg klippede tre tasker, og tænker at de sidste rester skal med tilbage til hende, så hun selv kan fortsætte.

Alle tre tasker er med udgangspunkt i tasker jeg har set rundt om, mest på instagram. Alle tre tasker klippede jeg uden målebånd, uden mønster og uden at overveje det store om at lægge stoffet pænt eller glatte ud. Jeg sad nærmest med det på skødet i sofaen og klippede lidt her og der.

Ikke helt efter forskrifterne.





De blev færdige i mandags. Jeg tog billeder går, og tænker at alle tre tasker er af den slags, jeg godt kunne finde på at arbejde videre med. Alle tre har faconer som jeg synes er værd at bruge.


Jeg har flere billeder, end jeg har lyst til at sætte i et indlæg. Så jeg tænker, at jeg over de næste dage præsenterer dem hver for sig - så har jeg også noget at skrive om. Det er rart at have noget at skrive om.


Det var også rart at sy lidt igen. Jeg fik lyst til mere. Lyst til at sy til mig selv.

Måske jeg skulle starte med den kjole, jeg klippede sidste år (eller var det forrige), men aldrig fik syet sammen...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar