søndag den 19. april 2020

Hill Top Trine og Oscar


Oscar og jeg tog på tur i går eftermiddags. Han gider rigtig godt sidde i cykelvognen, men han skal helst have far med, og bliver ked hver gang vi går uden.

I går aftog ked-af-det-heden allerede inden vi nåede over vejen.





Faktisk cirka i det øjeblik jeg spurgte om vi skulle synge. Så jeg sang, og kan konstatere at min fysik ikke er fantastisk til både at cykle og synge. Jeg får brug for længere pauser mellem linierne. Det betyder at sangen varer længere. Oscar synes tilfreds.

Jeg synger Regnvejrsdag i november for ham. Det var i mange år hans fars yndlingssang, og blev altid akkompagneret af tid til at finde ting i den netop sungne farve. Vi sprang farvefindingen over på cykelturen, men vi har gjort det på klapvognsture og Oscar synes også det er sjovt.





Vi kørte til Avedøre og det store rekreative område bag filmbyen, hvor dyr går tilgængeligt og Hill Top Trine troner på sin bakke.

Oscar synes dyrene var spændende, men var ikke tilfreds med at gederne var buret inde. Han løb efter alle de hunde han så, og det gælder om at være efter ham, for en stor schæfer er ikke nogen hindring. Også selvom den ikke gad snakke med ham, Han ved ellers godt, han skal sætte sig ned, når der skal tales med hunde.







Trækæmpen var han ligeglad med, men han synes godt jeg kunne have taget med bold med. Han fik lov at låne Sørens bold af Sørens mor, mens Søren kravlede på kæmpen. Sørens mor vild med de glædeshyl Oscar udbrød mens han løb rundt efter en bold, der var let nok til at blive taget af vinden og løbe langt væk.

Han nåede også at gå målrettet og sætte sig på skødet af en ung pige, der sad og hyggede med veninderne i græsset. Til trods for afstand og alt muligt. Jeg havde ikke overvejet at han ikke ville stoppe, så det nåede jeg ikke. Pigerne synes heldigvis han var helt vild sød og snakkede gerne med ham.





Efter en time pakkede vi sammen. Vi havde et tæppe med i vognen, og installeret med vanddunk, tæppe og en figenstang var det nu Oscars tur til at synge - næsten hele vejen hjem. Eller i hvert fald fra den tørrede frugt var forsvundet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar