søndag den 16. juni 2019

Kernelæder i bladform


Vore grønne dame er på barsel. I stedet har vi en ny grøn dame. Den nye grønne dame manglede en nøglering og Berit fandt en af de meget fine magentafarvede fra BUPL.





Jeg er ikke helt sikker på hvilken uddannelse vores nye grønne dame har. Hun har lavet mange spændende ting og vi er helt sikkert i naturvejlederkategorien. Naturvejledere skal ikke gå rundt med lyserøde BUPL nøgleringe..

Altså satte Berit Louise på sagen, Louise indrullerede mig og inden længe stod vi på hovedet i alt det gamle læder og værktøj, som vi ikke rigtig får brugt. Mest fordi vi ikke synes vi ved nok, og måske også lidt fordi det var Steffens område, selvom Steffen er gået på pension for mange år siden.

Louise havde en plan. Vi udviklede på planen, snakkede grønne blade, skar i kærnelæder og  måtet se i øjnene at vi ikke havde noget grøn bejse.









Jeg skar bladene ud i fri hånd af en strimmel læder, der var forberedt til et bælte og prægede bladribberne med en pen fra en samling, jeg fik af en forælder for mindst ti år siden, og som vistnok er beregnet til prægning i papir. Den virkede glimrende til læder.

Louise bejsede på livet løs og skar i første omgang smalle remme til sammensætning. Det virkede ikke som forventet, så i stedet gravede vi en rund lædersnørre frem.

Da det hele var tørt og sat sammen, pakkede vi ind og forfattede en lille historie om at vi havde brug for den grønne dames ekspertise.





Der blev glæde, da hun pakkede ud, og så er det skønt at lave og give gaver. Bladene er i daglig brug og personligt synes jeg de bliver flottere og flottere for hver gang jeg ser dem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar