søndag den 12. maj 2019

Fiona det lilla får


Det sidste får er færdigt .. eller jeg har vist stadig lovet Emilie et. Også. Men det bliver ikke lige nu.







Der gik sport i at give fårene navne, der alle skulle starte med F for får. Næste gang jeg hækler et dyr, skal det også have navn. Bare fordi det er sjovt.

Fiona bliver straks pakket ind og taget med på arbejde. Jeg er ikke helt sikker på hvornår baby, mor eller far kommer forbi, men selvom barsel lige nu står for døren, er der grund til at tro, at der ikke går alt for længe.














Design: Shoop the African Flower Sheep af Heidi Bear.


Garn: Økotex certificeret bomuld fra Garnudsalg.

Olines Cotton kommer i mange farver. Jeg brugte, i rækkefølge fra inderst til yderst i en blomst, farvenummer 51, 72, 75 og 56.  Øjnene er hæklet af en rest sort. I alt 159 gram.

Fåret er stoppet med fiberfyld fra en IKEApude.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Fyldt vejer fåret 385 gram.

Det er 18 centimeter højt, 15 centimeter bredt og 28 centimeter langt.





Bemærkninger: Jeg valgte at hækle alle blomsterne flerfarvede, og ikke som i opskriften hvor hoveddelene er ensfarvede.

Øjnene er 12 stangmasker i en magisk ring.

Jeg købte 75 cm, 5 cm bredt lilla silkebånd til sløjfen. Jeg synes den sætter prikken over i'et. Jeg overvejede at sy den fast, men tænker det nok ryger ved leg. Og det er vel egentlig helt i orden. Jeg foldede båndet dobbelt rundt om halsen, ellers blev det for bredt.


Har du lyst til at se flere billeder af fåret, kan det ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar