lørdag den 4. maj 2019

Et krus til samlingen


Min mor og Annelise er kommet hjem fra Taize. Det var en god og lidt overvældende tur, grænsende til alt for mange mennesker - siger min mor.





De var der i påsken, vistnok den tid på året, hvor der er allerflest mennesker på stedet. Anders mener de skylder sig selv at vende tilbage omkring vinter- eller efterårsferien, hvor der er knap så mange mennesker, og der i højere grad bliver sat fokus på stilhed og reflektion.

Han har været der et par gange, og som sekstenårig synes han stilheden var temmelig kedelig, og formåede ikke at sætte pris på muligheden for reflektion.





Med hjem havde min mor et krus til min samling. Hun ved jeg sætter pris på unikke krus, og efterhånden har en pæn samling af håndlavede fine holdere at drikke the af.

Jeg viste det til Anders, der kiggede på det, holdt om det og sagde: Det er sådan lidt Taize-agtigt.. Hvorefter han vendte bunden i vejret og det gik op for han, at han havde ret. Og følte sig lidt god.





Kruset ligger rigtig godt i hånden, og om lidt er det vist på tide at brygge en kande the og tage det i brug.





4 kommentarer:

  1. Jeg har været på retræte herhjemme i stilhed. Min retræteleder har flere gange været i Taizé. Måske skulle jeg prøve det.
    Hvor er det et smukt krus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, min mor har også været på retræte flere gange herhjemme. Taize skulle være en fin oplevelse :)

      Slet
  2. Uanset de mange overvældende indtryk og de mange mennesker, er jeg taknemmelig for at det netop var i Påsken. Der var stille i kirken, på værelset og ude i naturen, så det blev meget benyttet så det var netop som en retræte for mig. det er fint, at kruset bliver bemærket Taizeagtigt, det var også meningen. Hilsen Ingrid

    SvarSlet