lørdag den 4. maj 2019

Kapuzin Hoodie


Oscar har noget med orange. Der er ingen tvivl om, at det et yndlingsfarven. Flere forsøg, har igen og igen bevist at, orange er det foretrukne.





Da Bettina ryddede ud i sit garn og havde et par store nøgler orange bomuldsgarn liggende, kom det med mig hjem, med det ene formål at strikke til drengebarnet.

Men hvad skulle det være. Tyk bomuld kaldte på noget der kan varme på en kølig sommerdag, men heller ikke blive for varmt. Bukser blev hurtigt udelukket, jeg synes garnet var for tykt, og  jeg indstillede på en åben trøje, der både kan være lukket, eller åben, hvis varmen presser på, men det alligevel er rart med varme mod kølighed.

Jeg søgte på Ravelry, prøvede med pindenumre og snoninger og endte ud med Kapuzin Hoodie, som så spændende nok ud, til at jeg gad give mig i kast med den.





Med i pakken af garn, lå matchende nøgler af brunt. Faktisk en del mere brun end orange, og med fare for ikke at have nok af den orange, satsede jeg på brune kanter og er siden begyndt at spekulere på, om jeg alligevel skal strikke bukser af alt det brune.

Det med brune kanter var en god ide, for jeg var tæt på at løb tør for orange. Jeg nåede dog at forlænge kroppen en smule, for min erfaring siger, at babyoverdele har en tendens til at krybe op, når man bærer rundt på barnet, og selvom den forlængede krop ser lidt fjollet ud i proportionerne, passer den faktisk meget fint, når den er på.

Speciel når alle knapper ikke er knappede.











Design: Kapuzin Hoodie af Svetlana Volkova.


Garn: Cottonette fra DesignEtte, 100 % egyptisk bomuld.


Pinde: 4 mm til selve trøjen og 3½ mm til kanterne.


Størrelse: 12 måneder





Bemærkninger: Jeg strikkede ikke lommer, jeg synes ikke der var plads nok. Og så tilføjede jeg lidt mere længde, end jeg måske synes var nødvendigt, da jeg fik lagt den ned og kigget på den.

Inden vinteren igen dukkede op, har han brugt den rigtig meget. Så tanken om varme på sommerdage og varme forårsdage, var ikke helt ved siden af.





Det er i øvrigt vildt, så hurtigt det barn vokser.

Billederne er taget for omkring fem uger siden. Det er tydeligt at se på ansigtet, men også posituren. Nu gider han sjældent ligge ned længere - næh, det handler om at komme op at stå. Også selvom det giver blå mærker og en flækket underlæbe, når balancen skrider. 


Har du lyst til at se flere billeder af trøjen, kan den ses lige her på Ravery.





6 kommentarer:

  1. Du er altså god til at finde de der fine mønstre! Den er rigtig flot i orange, og den passer ham jo perfekt!
    Det er sjovt med små børn og personlighed. Hyggeligt, at han så tydeligt har en yndlingsfarve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, der er mange fine mønstre derude. Jeg tror aldrig før jeg har oplevet så lille et barn med så tydelig en yndlingsfarve :)

      Slet
  2. Hvor er både hoodien og modellen fin (:

    SvarSlet
  3. Så flot er den hoodie, og hvor er Oscar dejlig.
    Det går alt for hurtigt med de små troldeunger vi har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine, det er vildt så hurtigt de vokser :)

      Slet