søndag den 3. august 2014

Så blev hun afleveret


Dagen har været lang. Vi startede med god tid og tiden har egentlig ikke på noget tidspunkt haft travlt. Min søster hentede os, så vi fremme i Sorø havde masser af tid til en is fra Emils.


Starten på et nyt skoleår er gået


Værelseskammeraten virkede rigtig sød, og meget glad for at Emilie har styr på det der med at tage toget selv. De fik fordelt sengene og vi gik på jagt efter en voksen, for at finde ud af hvor vi kunne aflevere de lyserøde knive.

Vi endte med en af damerne fra kontoret - vistnok viceforstanderen. Hun mente det var bedst at jeg tog knivene med hjem, for skolen har jo, og Emilie vil slet ikke få brug for dem. Og hvis det så skulle være at hun ikke synes om skolens knive, kunne hun senere snakke med lærerne i køkkenet.

Godt så! Det var svært at argumentere imod, og jeg stak knivene i tasken.

Vi fandt skygge udenfor, inden der blev kaldt til samling for alle. Intro af forstanderen, praktiske oplysninger, præsentation af personalet, fællessang og siden opdeling i de tre forskellige hold - botræningsholdet, tiendeklassesholdet og Mad & Design.

Efter endnu flere praktiske oplysninger, en hurtig runde om eleverne og endelig billede af hver enkelt elev og deres påhæng - fordi det gør det så meget mere enkelt, når skolen skal i kontakt med forældrene - var tiden sammen ved at være forbi.


Starten på et nyt skoleår er gået


Køkkenlæreren, som er gammel kok, uddelte invitationer til forældredagen om en måned, og jeg greb chancen og spurgte til knivene i køkkenet. De er i meget ringe stand! Sagde hun og synes det var en fantastisk ide, at Emilie havde sine egne med. Hun fik bunken med knive, og lovede Emilie at hun ville finde en kasse til dem. Vi gik mod udgangen og afsked.

Vi sagde farvel til en Emilie, der helt sikkert havde maven fuld af sommerfugle og pludselig blev ramt af at nu var det nu. Men også en glad Emilie, der glæder sig til næste kapitel i et endnu temmelig uskrevet liv.


Jeg glæder mig til at høre mere.

10 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare spændende og det bliver i den grad et nyt kapitel i Emilies liv og et hun kommer til at storelske. Jeg kan huske at jeg synes Christian ændrede/udviklede sig enormt da han var på efterskole og i dag siger han selv at det var han aller bedste skoleår. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg er slet ikke i tvivl om at der vil ske rigtig meget for hende efter sådan et år. dengang jeg gik på efterskole synes jeg også det var det bedste skoleår nogensinde :)

      Slet
  2. Spørger du min yngste, så er det bare det bedste der er sket, at hun fik to år på efterskole. Jeg er sikker på at det har givet venner for resten af livet. De bedste ønsker til Emilie om et rigtig fantastisk år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen, jeg ville elske at kunne give Emilie to år på efterskole, men hun må nok nøjes med det ene. Da jeg i sin tid sluttede mit efterskoleophold lovede jeg mig selv at det skulle mine børn også opleve. Den store ville ikke, så jeg håber Emilie kommer til at opleve for dem begge :)

      Slet
  3. Det må være vemodigt, men også vildt spændende - både for dig og Emilie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det er sjovt, for det er lissom sommerfuglene er blevet flere efter i går. Så vidt jeg ved er hun glad og det bliver så spændende :)

      Slet
  4. Så forventningsfuld og glad ser hun ud. Jeg håber må hun få opfyldt sine forventninger og mere til . Held og lykke til Emilie og et knus til mor, som må undvære hende

    SvarSlet
  5. Jeg håber Emilie får et dejligt efterskoleår i "min" by...Emils har I jo opdaget, jeg glæder mig til at hilse på hende på Biblioteket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også Anne. Og så er det spændende hvornår hun kommer forbi biblioteket :)

      Slet