torsdag den 14. august 2014

Forklædt


Da Emilie for snart et par uger siden pakkede til et nyt skoleår, gik det pludselig op for hende, at hun manglede en usbnøgle. Det har hun sådan set gjort længe og med tanke på det meget mindre boglige indhold det nyligt påbegyndte skoleår indeholder, i forhold til de tidligere, kan det nok diskuteres hvor vigtig en usbnøgle er.


Ugle-usb


For Emilie var det vigtigt. Og da ingen efterhånden kan være i tvivl om Emilies hang til lyserød, var det med lyserød i ærmet, jeg satte mig foran computeren og gennemsøgte nettet for sjove usbnøgler.

Jeg fandt en ugle. Og skyndte mig at bestille. Jeg fandt den hos AliExpress, og jeg må indrømme at jeg er overrasket over den hurtige transporttid. Jeg blev lovet en måned og allerede ti dage efter bestillingen lå den i min postkasse.

Måske den også nået frem til Emilie. Jeg stoppede den i hvert fald hurtigst muligt i postkassen på posthuset, for jeg lovede dengang efter bestillingen at så snart den var i hus, ville jeg sende videre.


Ugle-usb

Ugle-usb


Jeg håber hun synes om den, for det eneste hun dengang fik at vide, var at den er fjollet og lyserød. Hun fik ikke at vide, at jeg faktisk bestilte to. Den anden er endnu mere fjollet (og vist egentlig også endnu mere lyserød), men den er ikke ankommet endnu.

Jeg har afprøvet og formateret den inden videreafsendelse. Den virker fint.


Ugle-usb


Jeg valgte i øvrigt den på otte gigabyte, for når jeg alligevel skulle have to, tænkte jeg at det var rigeligt til et skoleår i Sorø... Og hvis alle de opskrifter hun skal skrive ned fylder mere, giver det grobund for at lede efter endnu flere fjollede lyserøde opbevaringsfigurer.

2 kommentarer:

  1. Aliexpress.com ... min yndlings-internet-butik der desværre er stærkt vanedannende!!
    Sød ugle!!
    Lotte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lotte, jeg har aldrig før været forbi Aliexpress, og måske jeg skal passe lidt på i fremtiden :)
      Emilie synes forresten også den er rigtig sød.

      Slet