tirsdag den 28. juli 2009

Soltørrede tomater


tomater

Tøsebarnet blev hentet og drog glad afsted. Om de ender i Jylland eller Slagelse blev jeg ikke meget klogere på, men hvad gør det, jeg er alligevel ikke med og så længe alle er glade, er det ikke så vigtigt hvor i landet de er.

Cyklen tog turen til nærmeste indkøbsmulighed og tomater fandt vej med mig hjem. Når nu jeg stadig har ferie og Anders er tilbage i slid og slæb og de opgaver, der er gemt til lærlinge, synes jeg det er rimeligt, jeg står for maden.

Jeg har et mærkeligt forhold til det at lave mad. Faktisk kan jeg godt lide det og laver også god mad, jeg gider bare ikke! Jo hvis det er til gæster eller andre specielle lejligheder. Jeg er også nem, jeg har lige bildt mig selv ind, at denne uge er en speciel lejlighed, og så synes jeg pludselig det er helt hyggeligt.

Tilbage til tomaterne, der nu står i ovnen efter Liselottes anvisninger. Jeg har nemlig en stump steg og ovnbagte kartofler fra i går. Jeg bilder mig også ind at det vil være lækkert skåret ud i tern og braset, som en anden gang biksemad og så lige vendt med tørrede tomater og feta eller mozarella, måske oliven.

Lige nu er det stadig spændende hvad det bliver til.

4 kommentarer:

  1. Uhm, dine tomater ser lækre ud - skal de tørres i ovnen? Det så jeg, at Lone himmelogfjord havde gjort med stor succes. Jeg har også jævnligt et lettere anstrengt for hold til at lave mad :-)

    SvarSlet
  2. Lige præcis Madame, i ovnen i flere timer, ved omkring 100 grader. Jeg håber det bliver godt :)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en ganske ok ret :-)
    Elsker de der semi- dried tomater !

    SvarSlet
  4. Losarinas Mor, her dufter skønt :)

    SvarSlet