mandag den 6. juli 2009

Et studie af brunt


Øje

Mens aftenen faldt på og jeg sad med min nye bedste ven, en pose frosne majs, der tager turen ind og ud af fryseren med jævne mellemrum, når knæet hæver for meget, blev de første lag lagt til mit sommerprojekt.

Brun sæbe havde nok været bedre, men den lokale lå ikke inde med andet end den flydende slags, så det blev majs og de virker også fint. At knæet hævede i går havde nok noget med turen frem og tilbage til centret efter maling at gøre, for den type jeg havde købt, virkede ikke specielt godt til små fine strøg. Jeg kunne mærke at noget andet måtte til, med mindre jeg ville ende med et hysterisk anfald.

Jeg endte med den gode gamle af Panduros egen, jeg ved hvad kan og kan blandes lige som jeg vil have det. Nu er der blandet til et studie i brunt, og da fagkundskaben sagde at knæet gerne må hæve, bare det bliver brugt, vil jeg tage turen igen, dels mod biblioteket der har bøger til afhentning og efter mere maling, for der mangler lige en hvid til en baggrundsblanding, når jeg får sat sorte fingre i alt det næsten-hvide.

Farveblandinger

Måske jeg også skulle se efter den rigtige slags brun sæbe, for det er nu nemmere at have med at gøre, selv om jeg er blevet rigtig glad for min pose med majs, der efter de mange ture frem og tilbage til fryseren og flere gange delvis optøning ikke duer til andet end kulde på ømme steder, og derfor må se sig hældt ud, hvis konkurrenten skulle dukke op.

2 kommentarer:

  1. Så smider du en pose med brun sæbe i fryseren- smart !

    SvarSlet
  2. Ja fyld en frysepose og rul engang med kagerullen, så det bliver en stor flad firkant. Jeg tor det er et gammelt husråd, og det gør det jo ikke ringere :)

    SvarSlet