fredag den 31. juli 2009

Sidste feriedag


Ny dahlia

Starten er gået, på feriens sidste dag. På mandag er jeg tilbage på arbejde.

Glæder jeg mig? Jo på sin vis. Jeg glæder mig til året begynder, nye og gamle unger, alt det der kan ske. Men jeg glæder mig ikke til næste uge.

Der er stadig ferie, skolen er ikke startet endnu, hvilket betyder helt forkerte arbejdstider, men mest af alt betyder det at “mine” unger, de store, 6. og 7. klasse bliver væk. I stedet er det de små og nok er de søde, og nok kan vi hygge, men de er ikke mine. Til gengæld bliver der nok tid, til at vaske et skab eller to ned, rydde op, ordne og få taget en tilbundsgørende rengøring, hvis ikke min søde kollega allerede har været der.

Kollegerne derimod, dem glæder jeg mig til at se. Kloge, sjove og fantastisk mennesker, jeg ikke har set de sidste fire uger.

Dagen i dag har planer, planer der omfatter Bedsteveninden, men ikke fra tidligt, som vi plejer. En kat kom i vejen, og det er der være plads til, mon ikke jeg så kan få plads til lidt vasketøj.

Dagen er igang, solen skinner og vejret er herligt.

4 kommentarer:

  1. send lige lidt af det vejr herover, please ;-) ha en god dag med nydning af ferien :-)

    SvarSlet
  2. Jeg skal prøve Lene :) Og en god dag til dig :)

    SvarSlet
  3. Det ER altså lidt hårdt at komme igang igen. De første 2 dage var jeg helt ved siden af mig selv, men nu hjælper det så småt.

    Rigtig god sidste feriedag.

    PS: jeg så lige din strikkede taske og opskriften. Hvor er den bare fantastisk.

    SvarSlet
  4. Det er det, Pialouise, jeg er forberedt!
    Og 1000 tak :)

    SvarSlet