lørdag den 16. januar 2010

På isen i Ørstedsparken


tunika

Efter en hel dag i byen er mine fødder ømme. Vi nåede ikke alt, men vi nåede så meget andet, at det ikke gør noget. En af de tiing vi nåede, var at tage billeder af Emilies nye yndling.

Et sted i Ørstedsparken smed hun overtøjet, til en ultrakort fotosession (stadig iført 3D-briller – er de ikke bare superfede…?) … Og brokkede sig derefter over at fryse i mindst dobbelt så lang tid.

Den er blevet rigtig god, varmer hvor den skal og med god plads til at vokse i. Faktisk så god plads, at jeg kunne være i den, da jeg lige prøvede – okey ærmerne stumper en lille smule og den sidder en del mere tæt øverst… men ellers helt fint.

tunika

tunika

Hun har allerede spurgt efter en tvilling, og selvom jeg sjældent strikker det samme to gange, er jeg tilbøjelig til at mene, det vil være en god ide. Men først… venter en del andre projekter, jeg ikke har lyst til at udskyde i det uendelige….

Min eneste ærgelse er, at jeg fik lavet udtagningerne på ærmerne meget bedre end udtagningerne efter kanten forneden. Jeg havde ærlig talt ikke lyst til at trævle det hele op, men bliver der en næste, vil udtagningerne foregå på en anden måde… Og sådan lærte jeg det.

Halsen kunne godt have været lidt tættere, jeg tror også en hætte ville have klædt den, men Tøsebarnet er tit varm, og så er det bedre at kunne tage et tørklæde af og på, efterhånden som temperaturen stiger og falder.

Det er helt sikkert en vinder!

tunika

tunika

20 kommentarer:

  1. Hvor er den flot og den klæder din datter. Husk at sig tak til hende for billederne.
    Merete

    SvarSlet
  2. Så fin trøje og datter er. En lidt kold fornøjelse sådan at skulle være model uden overtøj. Godt med solbriller så man ikke bliver fuldstændig sneblind i disse vinterdage :-)))))

    SvarSlet
  3. Den er simpelhen bare perfekt, findes der en opskrif i min størrelse ? ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er hun dejlig :-)
    Og blusen !
    Den ville jeg gerne eje !

    SvarSlet
  5. Nøej, hvor den klæ´r datteren, flot flot :)

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres fine ord. Jeg har vist hende dem alle. og hun blev rigtig glad :)

    Opskriften findes umiddelbart kun som hastigt nedtegnede tal på et stykke papir, om jeg nogensinde får omskrevet til noget andre kan bruge, det kan jeg ikke love.

    SvarSlet
  7. Den er da bare så fin, og Emilie en rigtig charmetrold iført den og 3D briller. :o) God søndag herfra.

    SvarSlet
  8. Tak i lige måde Puttenings :)

    SvarSlet
  9. Sikke en flittig mor. Respekt! Det var sødt af datter, at vi kunne få lov at se med.

    SvarSlet
  10. Eva, hun havde nu ikke det store valg, men legede med, da først vi stod der .. Heldigvis gider hun godt :)

    SvarSlet
  11. Hvor ER den fed!!! Den gad jeg nu altså også godt at eje... altså i voksenmodel :-)

    SvarSlet
  12. Den er så smart, den har den helt rigtige længde, som lige dækker ens bagdel :-)) Din datter gør det godt som model, virkelig seje briller....absolut et must.
    Hvor er opskriften fra?

    SvarSlet
  13. Det var netop meningen, fordi hun mangler noget der varmer ned om.
    Opskriften er min egen Bebiane. Jeg har tanker om at skrive den ren, men om jeg gør og hvornår, det ved jeg ikke :)

    SvarSlet
  14. Den er bare så skøn og det kan godt være at hun frøs, men hun gør sig perfekt som model.

    SvarSlet
  15. Tusind tak Marina :)
    Der er vist også noget om det ikke altid er lige nemt eller behageligt at være model :)

    SvarSlet
  16. Den er vildt flot og så er det skønt at du har lavet den stor nok til hun kan vokse i den,så hun kan bruge den længe.
    jeg er imponeret over de fine snoninger og det flotte helhedsindtryk.
    De forskellige knapper giver den en meget fin finish og modellen hun er da bare sød og frisk.

    SvarSlet
  17. Tak skal du have Evi, Jeg synes også de forskellige knapper virker rigtig godt. Det havde jeg ikke umiddelbart forestillet mig :)

    SvarSlet