lørdag den 29. december 2018

Hyphen


Størrelse er altid lidt vilkårligt, når det drejer sig om babytøj. Når bare det ender til den store side, er det ikke så vigtigt om strikkefasthed og så videre passer.





Langt de fleste af de små trøjer jeg har strikket til Oscar over den sidste måned, har været lidt tilfældige, da garn og opskrift sjældent har passet særlig perfekt sammen.

Altså satser jeg, overvejer, tæller for og imod og slå til en størrelse, jeg tænker vil blive lidt for stor.

Det har virket i de fleste tilfælde. Bortset fra Hyphen, strikket af rester fra Stephen West-sjalet som Emilie har sat sig tungt på.

Med et par pindenumres forskel, tænkte jeg, at jeg slog op til en størrelse et år, og håbede på at ende på omkrig et halvt. Den blev lidt mindre. Så meget mindre at den nærmest passede perfekt første mandag vi passede ham, for godt en måned siden.





Vi har det sjældent varmt, så han fik trøjen på og nåede næsten at have den på, til han skulle hjem igen, inden han gylpede ud over det hele, trøjen blev pakket væk og vasket, så jeg kunne pakke den ind til jul.

Nu håber jeg bare de får stoppet ham i den en gang eller to mere inden han endegyldigt bliver for stor til den.














Design: Hyphen af Lisa Chemery.


Garn: Palette fra Knit Picks - rester fra Texture Time. Hovedfarven er Marina, mens det også lykkedes mig at bruge de sidste rester af Shoal og Seafaring.

Den færdige trøje vejer 58 gram.


Pinde: Rundpinde od strømepinde (til ærmerne) 3,75 og 3,25 (til kanter)


Størrelse: Strikket efter strørelse 1 år, og mål til noget mindre - den færdige trøje er cirka 4 måneder.






Bemærkninger: Ingen - ud over en undren over placeringen af knapper og knaphuller. Det gælder ikke kun den her opskrift, mere sådan i al almindelighed. Jeg er åbenbart så gammeldags, at jeg regner med dame- og herreside når det kommer til om hullerne skal sidde i højre eller venstre side...


Har du lyst til at se flere billeder af trøjen, kan den ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar