lørdag den 22. november 2008

Den første sne


Så er sneen faldet.


Det kan godt være at sne i byerne hurtigt bliver sølet og sjappet og trist at se på - jeg kan nu godt lide snevejr. Den måde alting bliver lidt langsommere og hyggeligere på.


Måske fordi sneen så hurtigt forsvinder fra vejene holder jeg mest af sneen på tagene - i hvert fald i byer. På landet er det en helt anden sag :)

De sneklædte tage, de lyser op, gør himlen mere blå og forandrer en helt almindelig trist og grå novemberdag til noget helt specielt.


Det er lørdag, ungerne er hos barnefaderen. Jeg er ved at gøre mig klar til min faste aftale med bedsteveninden.

Hav en dejlig lørdag :)

3 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Ja, her i Nordjylland fik vi omkring 20 fnug pr. km2, som smeltede nærmest inden de ramte jorden... Ungerne var ellers klar med kælke-planer :-) Vi venter fortsat... God weekend!

    SvarSlet
  2. Dejligt billed, men her kunne vi ikke se sneen nogen steder, men det kommer vel på et tidspunkt.
    Have en hyggelige dag :-)

    SvarSlet
  3. Selvom jeg egentlig synes vi bor i et trist forstadsmiljø, er her også meget fint, når bare jeg husker at kigge de rigtige steder.
    Et af de steder er helt klart udsigten fra altanen, ud over Vestvolden. Ser jeg lidt længere mod venstre kan jeg se skyskrabere i Rødovre, brøndby, men der behøver jeg jo ikke kigge hen :)

    SvarSlet