fredag den 21. november 2008

Hermand


På mit køkkenbord har Hermand boet de sidste dage. Der står han og bobler lystigt.

Hermand er en kage - en venskabskage. Jeg har fået ham af min søde kollega.

Faktisk er Hermand en lille klat flydende naturligt gærende dej, der skal røres i et par gange dagligt og fodres med mel, mælk og sukker ind imellem, for på 10. dagen at deles i fem.

De fire dele skal gives videre, hvorefter proceseen kan genoptages.

Den sidste del skal fodres lidt mere og bages, for at ende sine dage som en lækker kage.

Jeg ved Hermand smager godt - for jeg fik lov at smage min søde kollegas version :)


2 kommentarer:

  1. Du er modig ;-) Yngste kom hjem med den - men husbond nægtede hende lov til at lave den - han er meget "bakterie-bevidst" :-D

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om det er modigt.
    Men jeg ved at min søde kollega er ikke blevet syg og kagen skal bage i henved tre kvarter, så mon ikke alt bliver dræbt. Jeg satser i hvert fald :)

    SvarSlet