mandag den 13. juni 2022

Oh, Gnome, You Didn't

 

Mellem forberedelser til fødselsdag lykkedes det at færdiggøre og fotografere månedens gnome. Denne gang besluttede TraktorLady hvilken gnome der skulle strikkes, og den lille runde nisse med narrehatten var langt mere underholdende at strikke, end først antaget. 

På den anden side er de allesammen underholdende at strikke.

 

 

Samtidig med månedens samstrik startede en anden samstrik. Et par af de danske podcastere slog sig sammen om at strikke gnomer og valgte netop den her. Jeg havde ikke valgt og var ikke kommet igang endnu, så det virkede som en god ide at slå begge sammen.

Gnomer strikkes oppefra og ned. Huen først, dernæst kroppen og til sidst detaljer. Da jeg var færdig med huen, synede den kommende gnome meget, meget lille. Heldigvis voksede den i størrelse, som kroppen fik form.

 


 

Med juni måneds gnome er jeg nået halvvejs gennem et år med gnomer. Jeg er ikke helt sikker på den danske samstrik, om der skal strikkes gnomer i vildskab eller månedligt. Jeg tror bare jeg holder mig til de månedlige og ser om næste måned også kan slåes sammen.

 

 

 



 

Design: Oh, Gnome, You Didn't af Imagined Landscape.

 

Garn: Diverse af supersoftversionen. Jeg strikker med dobbelt tråd.

Der gik 42 gram til hele gnomen, som er fyldt med fiberfyld fra en IKEApude og otte store spændeskiver som kontavægt.

 

 

 

Pinde: 3 mm krondyrpinde. Jeg har både et sæt strømpepinde og et par korte jumperpinde. Jeg brugte begge. 

 

Størrelse: Den færdige gnome vejer 133 gram. Den er 17 centimeter høj med huen nede og 13 centimeter bred.


 

 

Bemærkninger:  Der er ikke så meget at sige, jeg fulgte opskriften. Jeg var ikke helt tilfreds med næsen og syede et par ekstra sting med opslagningsenden. På dem anden side er jeg sjældent helt tilfreds med næsen.


Vil du se flere billeder af gnomen, kan de ses på Ravelry.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar