søndag den 10. marts 2019

Flora det pink får


Jeg plejer egentlig ikke at gøre mig i hverken pink eller lyserød - bilder jeg mig ind - alligevel føles det som om mine billeder er fyldt med lyserød for øjeblikket.





En del af det lyserøde handler om et får. Et lyserødt får. Det har været færdigt et stykke tid, og en dag med sol, tog jeg billeder på Heerups sten ude ved skolen.

Der var pause, børnene havde endnu ikke fri og jeg havde både får og kamera i tasken.

Nu står den og venter på at skulle afleveres. Det kan den godt vente noget på, men så pynter den så længe det varer.

I øvrigt måtte jeg love Emilie at lave en til hende også. Hun har en plan om mange blomsterdyr - alle i pink. Så jeg må hellere kigge godt efter det med økologisk pink og lyserød bomuldsgarn. Der venter nok flere dyr i fremtiden.














Design: Shoop the African Flower Sheep af Heidi Bear.


Garn: Jeg synes det er svært at finde økologisk garn i lyserøde og pink farver - altså er det ikke det, der er mest af i min kasse med bomuldsgarn. Til gengæld var alt garnet i kassen, fra tidligere. Inden jeg besluttede kun at købe økologisk. Altså et sammensurium af pink fra forskellige ophav...Øjnene er hæklet af en rest sort.

Jeg er ikke helt sikker på garnforbruget, min gamle vægt  var ikke så stabil og de 101 jeg kan få det til, passer ganske simpelt ikke - der er nok brugt i omegnen af 20 gram mere...

Fåret er stoppet med fiberfyld fra en IKEApude.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Fyldt vejer fåret 397 gram.

Det er 20 centimeter højt, 16 centimeter bredt og 32 centimeter langt.





Bemærkninger: Jeg valgte at hækle alle blomsterne flerfarvede, og ikke som i opskriften hvor hoveddelene er ensfarvede.

Øjnene er 12 stangmasker i en magisk ring.

Jeg lavede ørerne en tak større -  tog ud endnu en gang, inden jeg hæklede lige op. De er lige så lange som de oprindelige, men altså lidt bredere. Jeg er ikke sikker på det er en god ide.

Halen stoppede jeg. Jeg synes den skulle have lidt fylde.

Jeg købte 75 cm, 5 cm bredt pink silkebånd til sløjfen. Jeg synes den satte prikken over i'et. Jeg overvejede at sy den fast, men tænker det nok alligevel ryger ved leg. Og det er vel egentlig helt i orden. Jeg foldede båndet dobbelt rundt om halsen, ellers blev det for bredt.


Har du lyst til at se flere billeder af fåret, kan det ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar