onsdag den 6. juni 2018

Onsdagsmasker - Yarnalong June


It is a new month, and I will be joining Ginny for yarn along.


Last month I was knitting a blanket, since then it is done, washed and blocked. But still in need of being showed off. That will come, I promise. And I hope to remember to link next month as well.


Within last month I also made a bunch of blue baby booties. This time for my upcomming grandchild. It is quite exiting, and everyone is looking forward.



**************



Det er onsdag igen, jeg synes lige det har været onsdag. Samtidig betyder en grundlovsdag med fridag til følge, at jeg har tænkt mandag hele dagen. Til trods for viden om onsdag.


Alligevel er det lykkedes at få alle de løse ender samlet til i morgen, hvor der igen er skolehave, Louise og jeg opfandt en kompost-spil-stafet-ting, som krævede noget mere forarbejde end jeg umiddelbart havde regnet med.


Men nu er alt klar, endda en flok hjemmelavede clipboards, som vi har savnet længe.


Jeg er spændt på torsdag.


Men først onsdag.













Read:


I have read almost through the next Thomas Enger/Henning Juul book - Pierced. Its even better than the first ond - Burned - and with a lot of ends that does not explain themselfs.


I still haven't figured the plot. There is still plenty of pages, and I am looking forward to the end.



Knit:


A few years ago I knitted a poncho for my sister. Now my neice has got her eyes for it, and I kind of promised one for her.

Her birthday is comming up next month, and it seems like a proper gift.

I did not have a pattern last time. This time I am writing stitches and numbers down - for both sizes.



******************



Læse:


Fantomsmerte forsætter hvor den slap sidste uge. Alt for mange ender, der for nogens vedkommende begynder at mødes. Stadig hæsblæsende, stadig spændende og stadig uden at jeg kan gennemskue det færdige plot.

Jeg vender side efter side og ser frem til afsløringerne.



Strikke:


Den lille kjole fra sidste uge er færdig. Den venter kun på vask. Tæppet er vasket og venter kun på tid til at blive vist frem.

Jeg har fundet gråt garn og en poncho til Victoria frem. Jeg tror jeg har vist den før. Men det er vist længe siden. Jeg tror også jeg har fortalt om ponchoen til min søster, som nu bliver gentaget i en mindre størrelse, men næsten samme farve garn.

Jeg håber ikke det er for mørkt.

Den er nem at strikke, også selvom jeg glemmer at tælle pinde mellem snoningerne og i stedet snor efter forgodtbefindende. Jeg tror jeg rammer plet de fleste gange, men en enkelt gentagelse alt for langt nede har muligvis en enkelt pind eller to for lidt mellem...

Sådan kan det gå.




Se eventuelt hvad andre læser og strikker hos Ginny, på Small Things.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar