torsdag den 21. juni 2018

Grøn Happy Hippo


Flodhesten til Josefines lille ny nevø er færdig, og venter sådan set bare på at komme med hende hjem næste weekend.







Jeg kan mærke hæklingen i håndledet, og selvom jeg godt ved, der formentlig ikke går længe, inden jeg har besluttet mig for farverne til det næste dyr, ved jeg også at jeg skal holde lidt igen.

Der er ingen grund til at forcere seneskedebetændelse, der ellers har holdt sig væk i lang tid. Og det skulle det gerne blive ved med.

Det er sådan set ikke noget problem at hækle enkeltdelene. Det er sammenhæklingen der trækker tænder ud. Her skal der holdes mere, strammes mere - ganske simpelt bruges flere kræfter. På en åbenbart ikke særlig hensigtsmæssig måde.

Men sådan er der så meget...










Design: Happypotamus the Happy Hippo af Heidi Bears.


Garn: Oline bomuldsgarn fra Garnudsalg og fyld fra en fiberfyldt IKEA-pude.

Farverne er grønne, har numrene 148, 133, 144 og 157 i lige linie fra inderst til yderst. Til øjnene brugte jeg en rest af det sorte bomuld, som har ligget i kassen i årevis, og aldrig bliver brugt til andet end øjne.

Den færdige flodhest har et garnforbrug på 131 gram, fordelt så ingen farver brugte mere end et nøgle.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Fyldt vejer dyret 403 gram, den er 39 centimeter lang, 14 centimeter bred og 18 centimeter høj.









Bemærkninger: Øjenblomsterne har sorte midterfelter, og dermed ingen påsatte bamseøjne, med tanke på små børn. Jeg har stadig syet mellem øjnene, for at trække hovedet sammen og give ansigtstræk.


Har du lyst til at se flere billeder af flodhesten, kan den ses lige her på Ravery.





2 kommentarer: