tirsdag den 21. januar 2014

Med god tid


Jeg har god tid i dag. Ved at dagen bliver lang, og nyder hvert sekund inden jeg skal ud af døren.


Jeg pakker mig sammen inden afgang.


Jeg sætter opvaskemaskinen i gang, rydder de sidste rester fra aftenens køkkenplan, strikker endnu et par pinde på det mystiske sjal. Jeg valgte vendepindene og ud kommer et meget anderledes stykke strik.

Jeg drikker the og tømmer opvaskemaskinen, jeg læser side efter side i den igangværende bog og jeg henter vasketøjet, der har hængt i til tørre i kælderen.

Jeg skynder mig ikke, intet af det går hurtigt og mens jeg smækker benene op og nyder morgenmaden har jeg god tid til at gennemlæse skemaer, artikler og ideer til skolereformen, så jeg er opdateret til aftenens skolebestyrelsmøde.

Jeg pakker frokost og aftensmad. Jeg drikker mere the og kigger på noget garn. Jeg nyder jeg har god tid.

Og så får jeg alligevel lidt travlt, da chefen ringer og spørger om jeg kan at møde lidt tidligere ind. Der er fleksuge og alle får tidligere fri.

Jeg har heldigvis nået det jeg ville, og har stadig tid til at pakke mig sammen i god ro og orden.

2 kommentarer:

  1. jeg nyder at høre om din hverdag, som er vendt på hovedet i forhold til min, som jo starter klokken fem om morgenen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, ind imellem kan jeg blive en lille smule panisk ved tanken om skolereform og timer i skolen.. hvad så men mine alenemorgener...? ;)

      Slet