mandag den 9. marts 2009

Barnekok og Patentstrik


Herhjemme har børnene hver en ugentlig maddag. De står helt selv for processen, eller det vil sige, det er som regel mig, der køber ind.

Jeg er så sikker på, at hvis jeg står sammen med dem i køkkenet, vil jeg pludselig finde mig selv stå og røre i gryden eller noget. Derfor holder jeg mig helst væk!barnekok

Bliver de i tvivl kommer de rendende og spørger eller kalder fra køkkenet. Lyder de tilpas desperate, skal jeg nok komme til undsætning :)

I dag var Emilies dag. Det er ikke altid de store culinariske retter, der kommer på bordet, og ofte uden salat – det kan godt være lidt svært at overskue. Men det er ligemeget, de har lavet maden og får forhåbentlig en god oplevelse og lærer at kunne selv, hen ad vejen.

Mens Emilie kogte pasta og stegte kylling, sad jeg derfor i stuen og fik færdiggjort den patentstrikkede. Et kig i skuffen med knapper, afslørede perlemorsknapper i den rigtige størrelse og efter en tur i bad, ligger den nu og tørrer.

Bare den er tør i morgen, den skal jo på.
Helst lige NU!

patent-slut

2 kommentarer:

  1. Klogt træk at holde sig væk ;-) og du trænger vist også til lidt afslapning efter sådan en weekend :-)

    SvarSlet
  2. Ja, afslapning ville være dejligt :)

    SvarSlet