onsdag den 24. maj 2017

Onsdagsmasker


Midt i sidste skoledag, forberedelser og de møder en kort uge pressede sammen, havde jeg nær glemt, at onsdag er lig med et kig på masker og bogstaver.

Lige inden mørket faldt alt for tæt, fik jeg travlt, fandt kamera, de sidste solstråler, bog og strikketøj, og gik ud på altanen.













Læse:

Jeg læser stadig Jan Guillou. Det er ikke en dårlig bog, og jeg er også nået over halvvejs. Enkelte dage har jeg læst rigtig meget, men det går stadig langsomt.

Den er både god og dårlig. Mest god og det dårlige handler i virkeligheden om, at jeg bliver lidt irriteret. Både på skrivestilen, som bærer præg af sidste århundrede. Det går lidt for langsomt. Men den har også et andet præg fra forrige århundrede; Fællesnævneren: inkompetence. Det ses også i nutidige bøger - den der inkompetente chef, som altid ødelægger det hele.

Hos Sjöwall og Wahlöö var det Malm og hans helikoptere, her hedder han Näslund og er om muligt endnu værre. Værre fordi han får lov at fylde for meget. Det er rigtigt, der findes masser af inkompetente chefer - jeg er bare ikke sikker på jeg gider læse om dem.



Strikke:

Min udgave af Frosty, som stadig har nogle lighedspunkter med originalen er tæt på afslutningen. Jeg mangler kun en ganske enkelt kant i halsen. Ganske enkelt som i en icord. Jeg synes halsen bliver for tæt, hvis der bliver mere kant.

Der mangler også utallige endehæftninger - det ene nøgle knækkede gang på gang. Og noget med nogle knapper. Jeg tror jeg ved hvilke knapper jeg vil have - men nu er jeg blevet i tvivl. Jeg tænker at kokosknapper måske kunne være bedre end metal...




4 kommentarer:

  1. Flot trøje, hvilket garn strikker du i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lykke jeg strikker af Karen Noes Shetlandsuld :)

      Slet
  2. Iiiiih, hvor er det flot! Jeg er lige blevet færdig med at høre alle 12 bøger om Carl Hamilton. Hold op, hvor har jeg nydt det! Virkelig tjubang, og lidt interessant at ryge tilbage til 80'erne og 90'erne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg kan godt forestille mig, at fortællingen vokser efterhånden :)

      Slet