søndag den 11. august 2013

Nyt legetøj


Første gang jeg hørte om tablets, var det ikke noget for mig. Jeg kunne faktisk overhovedet ikke forestille mig at jeg nogensinde ville kunne se noget som helst fornuftigt i sådan en...

Og så gik tiden. Og tiden arbejder. Og jeg bliver klogere.


Mit nye legetøj


Det er efterhånden længe siden jeg besluttede at når tiden var inde, skulle jeg have en. Jeg har undersøgt markedet og kigget på for og imod. Appel er ikke mit standartmærke og da min telefon er Samsung og jeg i bund og grund er rigtig godt tilfreds med Samsung, faldt valget - måske ganske naturligt - på Samsung.

Engang i sidste uge besluttede jeg at tiden var inde. Og bestilte. Dyret nåede hurtigt frem, og lige så hurtigt måtte jeg vedstå at min kvikhed ikke havde rakt til også at bestille det famøse SIMkort der skulle skaffe mig adgang trådløsheden.

Det var der heldigvis råd for, og med blot et par dages forsinkelse kunne jeg sætte mig i sofahjørnet med mulighed for at lege langt væk fra faste pladser og stationære computere.

Jeg startede ud med at læse den sidste udgave af Blogish. Jeg havde med vilje ikke læst det, for jeg ville hellere vente. Og hvad skulle jeg så. Pludselig var det så magtpåliggende at bruge den - nu var den jo kommet inden for døren - at jeg ikke anede hvad jeg skulle stille op med den.

Men det kommer. Ganske langsomt finder jeg stadig flere muligheder. Ganske langsomt udforsker jeg rækkevidden og prøver mig frem. Anders har installeret et par spil og Emilie har siddet og hygget med den.

Jeg tænker den hurtigt skal blive en yndling.

prikker

8 kommentarer:

  1. Arhmen, jeg skal da så meget også have en!!! Det har måske lidt lange udsigter før der lander én her, men forventningens glæde er stor......og jeg sparer gladeligt sammen!!!

    Tillykke med din, Pernille - og god fornøjelse med at udforske den!



    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lea... her blev der råd, da Emilie ikke længere skal gå i SFO :)

      Slet
  2. Nu har jeg iPad, men tro mig det bliver din tro følgesvend, jeg er så afhængig af min ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også lidt bange for Violykke :)

      Slet
  3. Apple eller Android er vist en smag sag, som du jo også skriver.
    Tillykke med den, Pernille - jeg er sikker på, at der bliver rift om den i familien!

    SvarSlet
    Svar
    1. AC lige nu er vi enige om at den er min og de andre gerne må låne... men det er selvfølgelig ikke sikkert det holder ved :)

      Slet
  4. Stort tillykke med det nye legetøj, som du helt sikker bliver gladere og gladere for som du får den brugt. :-)

    SvarSlet
  5. Catarina det er der allerede ikke nogen tvivl om :)

    SvarSlet