torsdag den 8. august 2013

Hvor bliver alt det der regn af


Det er sjovt som jeg hungrer efter regn for øjeblikket. Jeg nyder solen og varmen - også når det bliver for varmt. Jeg glæder mig over en sommer, der kan ses tilbage på med minder om glade døre udendørs, og jeg ønsker mig rask væk mere fra samme skuffe.

Men regn. Jeg mangler noget regn. Eller mine altanplanter gør. Måske gør jeg også. I hvert fald drømte jeg mig på et øjeblik tilbage til barndommen og plasken i vandpytter på en varm sommeregnvejrsdag. Dans i sommerregn er fantastisk.


Juli 2013

Juli 2013


Jeg drømte mig tilbage lige der, da jeg cyklede på arbjede i formiddags og regnen stille begyndte at falde. Regn der stort set ikke var andet end en flok dråber. Dråber jeg forestillede mig ville udvikle sig til mere.

Men det gjorde det ikke. Der kom en flok dråber mere i løbet af dagen og da jeg kørte hjem, var det også med dryp på mine bare arme.

Dryp. Ikke mere.

Så planterne er vandet med hjælp fra vandkanden, og jeg håber stadig på regn, mens jeg fortsat nyder solen og varmen og ser en lille smule frem mod et gedigent tordenvejr. For mon ikke det kommer - en dag :)

4 kommentarer:

  1. Jo, det kommer nok en dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det Miri... Og jeg venter med længsel :)

      Slet
  2. Uhh jeg håber også på regn, jeg syntes det trænger selvom vi har fået noget

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, det var ikke lige regn jeg troede jeg skulle gå og tørste efter :)

      Slet