mandag den 24. januar 2011

Skridttælling


skridttælling


Jeg faldt over en skridttæller, da provianteringen i løbet af weekenden stod for tur.

Afprøves skulle den, så inden jeg væltede ud af døren mod arbejde og sjove unger, målte vi skridtlængde og indstillede alt hvad den ville vide. Dyret blev monteret og så glemte jeg ellers alt om den.

Som i glemte helt – indtil jeg igen var hjemme.

Det blev til mange skridt. En hel del af dem er i den afmålte længde, men der må også være ganske mange, der mest handler om at vende sig om, række ud efter noget, eller lige tage et lille skridt til siden.

Antallet af skridt på sådan en almindelig arbejdsdag med ud og hjemtur til fods endte på 17.650. Det lyder meget tilforladeligt. Men at jeg skulle have gået 9,8 kilometer i løbet af dagen, det bliver jeg nødt til at tage med et gran salt, for ganske mange af de skridt kan ikke have målt den gængse længde.

Jeg vil umiddelbart skyde på at mindst halvanden eller måske endda to af de mange kilometer i højere grad skyldes hop på stedet eller korte skridt, for ikke at stå i vejen. Turen mellem arbejde og hjem er på omkring tre kilometer, måske lidt længere, men der omkring.

Det synes jeg egentlig ikke er så ringe endda :)

2 kommentarer:

  1. Godt gået .....

    Jeg har sendt dig en award, håber du har tid og lyst til at lege med.
    KH Pialouise

    SvarSlet