tirsdag den 11. januar 2011

Det glade arbejdsliv


I dag tog vi på tøsetur. To voksne og seks knap så voksne tøser. Strøget, kulde og godt humør.

Pigerne var glade, købte ind, shoppede, tjekkede udsalget og havde endda overskud, da pengene blev gjort op i toget på vej hjem.

Middagen blev indtaget hos Mama Rosa, der serverede store portioner og åbnede en hel etage kun for os. Lækkert, for så kunne der rigtigt fnidres tøserne imellem.

Og spøjst! Aldrig før har jeg oplevet en tjener komme med regningen, undskylde at hans regnemaskine har lagt ekstra retter oveni, strege det ud, der er for meget – og så overlade sammentællingen til gæsten…

Vi gloede noget på hinanden, overvejede om han ville komme tilbage og foretage udregningen, og endte med enighed om at det måtte vi vist gøre selv.. og håbede lidt på et forkert resultat til vores side – for han købte resultatet uden at regne efter selv…

Tilbage sagde vi farvel til glade pigebørn.

Det er ikke kun udenfor arbejdspladsen vi har det sjovt. Al den megen taskefoldning inden jul, har fået de mere kreative af pigerne ud i nye ideer.

Således er der i øjeblikket mellem lektier, sjov og ballade gang i en kjole, med modelprøvning, måltagning, alternativ sammensyninge og masser af gode ideer til følge.


starten på en foldet kjole

2 kommentarer:

  1. Jeg har sagt det før, jeg ville sørme godt være ung hos dig !

    SvarSlet
  2. Og jeg lapper det i mig endnu engang :)

    SvarSlet