søndag den 8. juli 2018

Ripple Stream


Ferien står for døren. To friske og ubrugte uger, uden det store indhold.





Da min far blev syg, forkortede jeg ferien, uvis på hvornår jeg ville få brug for at have fri, og kuldkastede alle planer. Nu er der tid til planer igen, og de manglende feriedage skal nok få ben at gå på hen ad vejen.

Dengang vi stadig havde planer, talte vi om Stockholm, og måske taler vi om Stockholm igen. Intet er sikkert, men at vi gerne vil væk hjemmefra, og at målet skal være en storby er ingen af os i tvivl om. At det ikke bliver den første uge er også allerede fastlagt. Der er lagt beslag på for mange af dagene allerede, men uge nummer to er helt fri.





Strømpestrikken fortsætter - sikkert også hen over sommeren - og da jeg første gang så Karens rib med et tvist, var jeg helt sikker på at de skulle på listen over årets strømper.

De har været færdige det meste af halvanden måned, jeg har haft dem med i tasken mere end en gang - i tilfælde af kulde hen under aften - men de er endnu helt nye og ubrugte.

Og selvom sol og varme er skønt, glæder jeg mig til at tage dem i brug.









Design: Ripple Stream af Lykkefanten.


Garn: Hedgehog Fibres Sock i farven Hunter.

Der gik 65 gram til et helt par strømper. 


Pinde: 2½ mm strømpepinde. Firkantede, 15 centimeter lange fra Knit Picks.





Størrelse: Jeg startede med Medium og endte med Small. Mine ben passer til 64 masker, mens foden fungerer bedre med 56 masker.

Altså slog jeg 64 masker op, og tog en maske ind i hver side på hver 10. pind ned over mønstret på benet, og endte lige inden hælen med 56 masker.


Bemærkninger: Bortset fra indtagningerne ned langs benet, har jeg fulgt opskriften til punkt og prikke.

Jeg spejlvendte strømpe nummer to - også ifølge opskriften.





Har du lyst til at se flere billeder af strømperne, kan de ses lige her på Ravery.





2 kommentarer:

  1. Vi tager til Stockholm på tirsdag, men vi er jo også halvvejs. Men har dog stadig 5 timers kørsel fra vires hus her i Skruv. Mega skønne sokker, jeg har strikket mit første par, men syntes ikke rigtig at nr 2 vil på pindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. God tur Violykke, ved du om der findes spændende garnbutikker i Stockholm?
      Jeg kender godt det med nummer to, og jeg r faktisk lidt overrasket over hvor nemt det har været :)

      Slet